متکدیان سنندج جمع آوری و ساماندهی شدند

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از جمع آوری و ساماندهی 141 متکدی در شش ماهه نخست سال جاری در سطح شهر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛آرش رخزادی معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی این شهرداری به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهر اقدام می‌کند.

وی افزود: متکدیان جمع آوری شده در سطح شهر جهت بررسی وضعیت معیشتی و ساماندهی آنها به مرکز اسکان متکدیان واقع در خیابان 17 شهریور انتقال داده می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از جمع آوری 141 متکدی در سطح شهر در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد متکدی جمع آوری شده 60 نفر مرد و 81 نفر زن بودند.

وی عنوان کرد : با بررسی وضعیت متکدیان جمع آوری شده در شش ماهه نخست امسال 74 نفر از متکدیان جمع آوری شده با اخذ تعهد کتبی مبنی بر ترک تکدی گری از مرکز اسکان متکدیان ترخیص شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از متکدیان از شهرها و استان‌های همجوار جهت تکدی گری به سنندج روی می‌آورند در شش ماهه نخست امسال 34 نفر از متکدیان غیر بومی به شهرستان‌های محل سکونتشان انتقال داده شدند.

رخزادی اعلام کرد: 15 کودک متکدی هم امسال از خیابان‌های سطح شهر جمع آوری و با اخذ تعهد کتبی تحویل خانواده هایشان داده شدند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مبارزه با این آسیب اجتماعی برخورد قاطع با متکدیان متخلف است، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 10 متکدی متخلف که به صورت شبانه در چهار راه‌های سطح شهر علاوه بر تکدی گری برای شهروندان ایجاد مزاحمت می ‌کردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اعلام کرد: اسکان چهار نفر افراد بی سرپناه، معرفی 2 نفر متکدی به بهزیستی، معرفی یک متکدی به کمپ‌های ترک اعتیاد و بستری کردن یک متکدی در مراکز درمانی از جمله دیگر اقدمات این شهرداری در راستای اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدی در شش ماهه نخست سال جاری بوده است.

وی از حمایت‌های مراجع قضایی، فرمانداری، دفتر امور اجتماعی استانداری و نیروی انتظامی در راستای اجرای بهتر طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان تشکر کرد و گفت: امیدواریم شهروندان، دستگاه‌های حمایتی و موسسه‌های خیریه را امین صدقات خود بدانند و با کمک نکردن به متکدیان خیابانی ما را در اجرای بهتر طرح یاری کنند.

انتهای پیام/م

جمع آوری و ساماندهی متکدیان در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.