کشت شبدر برسیم در سوادکوه شمالی

پیش‌بینی می‌شود شبدر برسیم در ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی کشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم حکمت شعار مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی با بیان اینکه شبدر برسیم دارای یک ریشه ضخیم، عمودی و کم عمق است و دارای انشعابات زیرزمینی کمی است، گفت: ریشه‌ها گاهی اوقات به عمق ۶۰ تا ۸۰ سانتی‌متر هم نفوذ می‌کنند و ریشه آن مانند یونجه عمیق نیست، اما مانند یونجه دارای گره‌های حاوی باکتری تثبیت کننده ازت است.

وی افزود: شبدر برسیم همانند یونجه به کم آبی مقاوم بوده ولی در خاک‌های مرطوب نسبت به یونجه و شبدر شیرین تحمل بیشتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی و رونق حرفه دامداری در این منطقه، کشت شبدر برسیم از استقبال زیادی برخوردار است.

حکمت شعار با بیان اینکه مقدار تولید فرآورده‌های دامی بستگی به تامین علوفه کافی برای دام‎ها دارد، افزود: گیاهان علوفه‌ای نـه تنهـا سبب رفـع نیـاز علوفه حیوانات می‌شود بلکه در شرایط اقلیمی کشور نقش بسیار ارزنده‌ای در حفاظت خاک و جلـوگیری از حـوادثی مانند سیل دارد.

وی گفت: با آغاز کشت شبدر برسیم در این شهرستان، تاکنون ۷ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم بذر شبدر برسیم در سطح ۲۸۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه کشت شده و پیش‌بینی می‌شود امسال سطح زیر کشت این محصول به ۷۰۰ هکتار برسد.

انتهای پیام/آ

کشت شبدر در سوادکوه شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.