وجود بیش از ۷ هزار بیکار در "شهرستان اهر"

فرماندار شهرستان اهر از وجود ۷ هزار و ۴۹۹ بیکار در این شهرستان خبر داد.

وجود 7 هزار و 499 بیکار در شهرستان اهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان اهر گفت: با توجه به وجود ظرفیت های مناسب شهرستان اهر در بخش های مختلف و به خصوص گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی می توان بیشتر این بیکاران را با ارایه تسهیلات کم بهره به فعالیت در این بخش ها سوق داد.

وی افزود: در راستای ایجاد اشتغال در 6 ماهه اول امسال ۲۶ طرح با مبلغ بیش از 15 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۳۰۷ نفر تصویب و به دستگاه‌های ذیر‌بط ارجاع داده‌شده است.

فرماندار شهرستان اهر یکی از مشکلات اجتماعی امروز را مسئله اعتیاد و مواد مخدر و عزم مسئولان در مبارزه با این مسئله اعلام کرد و افزود : میزان کشفیات مواد مخدر طی شش‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان اهر 435 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه طلاق های سایر شهرستان های منطقه ارسباران نیز در شهرستان اهر ثبت می شود گفت: در 6 ماهه اول امسال 135 مورد طلاق در شهرستان اهر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 مورد کاهش دارد اما بازهم این رقم باید کمتر شود.

محمودی با بیان اینکه احداث خانه امید ویژه سالمندان و بازنشستگان یکی از اولویت ها در شهرستان اهر است گفت: صندوق بازنشستگی کشوری اعتباری برای احداث خانه امید ویژه سالمندان و بازنشستگان اختصاص می‌دهد که اگر زمین این خانه از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری تأمین شود صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به احداث این خانه اقدام خواهد کرد.

در این جلسه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر نیز گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۵۹ فرصت شغلی در شهرستان اهر ایجادشده که درواقع افراد جویای کار از طریق اداره کار و مؤسسات کاریابی مشغول به کارشده‌اند.

 ۱۳.۵۴ درصد میانگین نرخ بیکاری در استان آذربایجان شرقی

زین‌العابدین امامی گفت: شهرستان اهر بیش از ۱۲۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این میزان ۴۹ هزار و ۶۲۳ نفر جمعیت فعال، بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت شاغل و ۷هزار و 499 نفر جمعیت بیکار را شامل می‌شود و میزان نرخ بیکاری در شهرستان اهر ۱۵.۱ درصد بوده که در استان آذربایجان شرقی میانگین نرخ بیکاری ۱۳.۵۴ درصد است.

رئیس اداراه بهزیستی شهرستان اهر نیز از راه اندازی اورژانس اجتماعی در ساختمانی مستقل در مساحت ۱۶۰ مترمربع و در داخل محوطه اداره بهزیستی خبر داد

لیلی اکبرزاده افزود: امکانات اورژانس اجتماعی شهرستان اهر را طبق دستورالعمل جاری سازمان بهزیستی تجهیز کرده‌ایم و اخیراً طی آزمون‌های گزینشی هشت نفر که در این آزمون‌ها شرکت کرده و قبول‌شده‌اند به‌کارگیری خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز از فعالیت ۳۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان اهر خبر داد، گفت: به‌تبع فعالیت ۳۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد همان تعداد نیز کتابخانه داریم که هم‌اکنون فعال هستند و از جمله برنامه‌هایمان تجهیز و تقویت این کتابخانه‌هاست.

مهدی زارعی با اشاره به اینکه مؤسسه دیجیتالی شهرستان اهر بنا به دلایلی تعطیل‌شده است، افزود: 3 مؤسسه فرهنگی،هنری، پژوهشی و آموزشی و ۳ مؤسسه قرآنی، ۴ انجمن فرهنگی و هنری، ۳ نشریه کاغذی دوهفته‌نامه و ماهنامه، ۶ پایگاه خبری با ۲۷ خبرنگار، سه دکه مطبوعاتی، ۱۱ مرکز عرضه محصولات فرهنگی و ۱۰ آموزشگاه آزاد موسیقی در شهرستان اهر فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اهر نیز گفت: در نیمه اول امسال ۸۷۴ مورد ازدواج در شهرستان اهر ثبت‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ مورد ازدواج در این شهرستان کاهش‌یافته است.

ابراهیم نیک نظر همچنین از ثبت ۱۳۵ مورد طلاق طی شش‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان اهر خبر داد و افزود: اگر میزان طلاق را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنیم ۷ مورد با ۵ درصد کاهش‌یافته در حالی که به دلیل نبود دفاتر ثبت طلاق در شهرستان‌های منطقه ارسباران، تمامی طلاق‌ها در شهرستان اهر به ثبت می‌رسد که این امر موجب افزایش آمار طلاق در این شهرستان می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.