آموزش ۱۵۰ ذابح برای دریافت نشان حلال در خراسان رضوی

توسط دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دامپزشکی خراسان رضوی بیش از ۱۵۰ نفر از ذابحین استان آموزش و مهارت‌های لازم را در کشتارگاه‌های استان فرا گرفتند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی  خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر بند ۷ ماده قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی در خصوص ارتقاء سطح آموزشی ناظران شرعی و آموزش ذابحین و نیز به منظور اعطاء نشان حلال استاندارد به کشتارگاه‌های صنعتی و مراکز ذی صلاح واجد شرایط، آموزش‌های لازم در این خصوص ارائه شده است.

حجت الاسلام محمد حسن شورورزی افزود: برابر دستور العمل، ضوابط و مقررات مربوط به استاندارد غذای حلال قانون نظارت شرعی، به همین منظور دوره‌های آموزشی در سطح شهرستان‌های استان خراسان رضوی از اول سال جاری تا کنون در شهر‌های تربت حیدریه و سبزوار و قوچان و... برگزار شده و تا کنون بیش از ۱۵۰ نفر در این طرح آموزشی موفق به گذراندن دوره آموزشی و کسب دریافت گواهینامه آموزشی ذابحین شده اند.

شایان ذکر است که در این دوره‌ها با استفاده از تکنولوژی و فن آوری روز همراه با آموزش‌های عملی ویژه و هشدار‌های لازم جهت اجرای هرچه دقیق‌تر موازین شرعی و رعایت کامل مسائل ذبح در کشتارگاه‌ها از حیث حلیت و طهارت برگزار شده است.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار