استاندار قزوین گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان آموخت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین زاهدی در جلسه شورای آموزش و پرورش افزود: بهترین سن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانی است و از آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان در این سن نباید غافل شد.

استاندار، مهارت دوست یابی، نه گفتن و مقابله با بحران را از جمله مهارت‌های ضروری بیان کرد.

زاهدی همچنین بر افزایش احساس ارزشمندی در دانش آموزان، ایجاد فضایی شاد و افزایش مداخلات بهنگام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی گفت : برای معلمان هم باید دوره‌های آموزشی خدمات مشاوره‌ای برگزار کرد تا مشکل دانش آموزان به موقع تشخیص داده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: در حال حاضر ۲۳۰ هزار دانش آموز و ۱۶ هزار معلم در آموزش و پرورش مشغول به تحصیل و تدریس هستند که توانمند سازی این مجموعه در حوزه بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری و نیازمند اعتبار و همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

قاسمی اضافه کرد: استان قزوین در زمینه آسیب‌های اجتماعی نسبت به سایر استان‌ها جایگاه بهتری دارد، ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز فاصله دارد.

صادقی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان، اجرای طرح‌های مهارت‌های مراقبت از خود، مهارت‌های مقابله‌ای، مدرسه عاری از خطر، مراقبت اجتماع محور، جشنواره نوجوان سالم، مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی، طرح قاضی مدرسه، تدوین مجله مجازی اوای مراقبت را از جمله طرح‌های اجرا شده در مراکز آموزشی استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش اموزان نام برد.

صادقی گفت: افزایش تاب آوری کودکان و نوجوانان در مقابل آسیب‌های اجتماعی، ارتقا مهارت‌های خود مراقبتی در بین دانش اموزان، شناخت عوامل خطر و عوامل محافظ در کودکان و نوجوانان در بین آسیب‌های اجتماعی، رفتار‌های، تبیین شیوه‌های برخورد سالم والدین با فرزندان و ایجاد دانش و تغییر نگرش در افراد در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف اجرای این طرحهاست.

وی اضافه کرد: کیفیت اجرای طرح‌ها و نرخ پوشش طرح‌ها در مدارس افزایش یافته است.

صادقی هشدار داد: رفتار‌ها پرخطر بویژه گرایش به مصرف دخانیات و مواد مخدر از جمله مواردی است که نیازمند توجه ویژه است.

شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این جلسه، نقش آموزش آموزش و پرورش را در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانست و گفت: افزایش اعتبار برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها با هدف پیشگیری ضروری است.

شاهرخی گفت: آموزش و پرورش در اجرای طرح‌های پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی خوب عمل کرده است.

وی افزود: در زمینه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد برای آموزش و پرورش اعتبارات جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

جلسه شورای آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.