قائم مقام سازمان صدا و سیما:

قرآن کتاب اندیشه و عمل است/ بخش عمده اندیشه در طول تاریخ برگرفته از آیات قرآنی است

موسوی مقدم گفت: قرآن کتاب اندیشه و ایمان است، چرا که در جایگاه قرآن مصادیق انسان مومن را بیان می‌کند.

خبر قبادی به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گردهمایی دبیران چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، محمد حسین محمد زاده  مدیر شبکه قرآن، رنجبران مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما و جمعی از مدیران استان‌ها روز چهارشنبه 19 مهر در سالن مولا صدرا برگزار شد.

موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: بین فلاسفه و حکما و اندیشمندان همیشه یک بحث تاریخی وجود دارد و همچنان ادامه دار است اینکه اصالت با اندیشه است یا عمل در صورتی که اندیشه عمل را می‌سازد آنهایی که اصالت را با عمل می‌دانند به این نتیجه رسیدند تا عمل نکنیم اندیشه شکل نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بخش عمده خلاقیت و نوآوری‌ در طی تکرار عمل است تحقق پیدا می کند قرآن این بحث را تمام شده می‌داند برای اینکه تفکیک قرآن این دو را نمی‌پسندد چون در قرآن  ایمان با عمل است ایمان بدون عمل اصالت ندارد و عمل بدون ایمان اصالت ندارد حتی هر دو یکی هستند چرا که عمل بدون ایمان باشد راه گم می‌شود هر دو باید به موازات پیش بروند و قرآن کتاب اندیشه و ایمان است یکی از  جامعیت‌های قرآن مجید همین است چرا که در جایگاه قرآن مصادیق انسان مومن را بیان می‌کند از ایمان به آنها رسیده‌اند و در عمل نیز همین طور اتفاق می‌افتد هر چه اندیشه انسان ایمان باور گسترش پیدا کند میدان عمل آن گسترش پیدا خواهد کرد قرآن به این موضوع  تاکید بسیاری کرده چرا که ایمان بدون عمل هیچ ارزشی ندارد و هیچ انتظاری نداشته باشید و بدون عمل پاداشی به شما داده نمی‌شود.

قائم مقام سازمان صدا و سیما عنوان کرد: قران کتاب  اندیشه و عمل است انسان در قرآن تامل، تدبر، تفکر می‌کند اندیشه‌های که در طول تاریخ به وجود آمده است بخش عمده آن مثل اندیشه، تفکرات، فلسفه در همه حوزه‌ها برگرفته از آیات قرآنی است اگر این اندیشه با عمل انطباق کند حقیقت زندگی تحقق پیدا خواهد کرد. قرآن معجزه‌ای که همواره اگر فرهنگ و اندیشه با عمل همراه باشد در جامعه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود یکی از اشتباهات ما این است که قرآن را کانون فعالیت‌های خود نمی‌کنیم چرا که می‌توانیم در موضوعات فرهنگی از قرآن استفاده کنیم.

موسوی مقدم اظهار داشت: در خانواده صدا و سیما باید فعالیت‌های قرآنی با نوآوری خلاقیت همراه باشد و این نوآوری بهره بیشتری خواهد داشت و موضوعات قرآنی را در این مسابقات بیشتر استفاده کنیم از طرفی باید برنامه فعالیت قرآنی ما استعمار داشته باشد و در این استمرار شاهد استعداد یابی  و شناختن چهره‌های شاخص خواهیم بود.

در ادامه مراسم محمد حسین محمد زاده مدیر شبکه قرآن، گفت: ایجاد فضای خوب و با انگیزه برای خانواده سازمان صدا و سیما کار سخت و در جای خود جهادی است خداوند سه وظیفه را برای پیامبر(ص) در قرآن مشخص کرده بحث ترویج تلاوت، ترویج و ارتقای فرهنگ و خود سازی مردم و ترویج و آموزش قرآن از وظایفی است که خداوند در قرآن برای پیامبر (ص) مشخص کرده است.

وی ادامه داد: به عنوان کسانی که قدم ترویج قرآن گذاشته‌ایم مسابقات قرآن سازمان صدا و سیما بهانه‌ای است که ما باید از فرصت استفاده کنیم تا بتوانیم عطر قرآن را در خانواده‌ها انتشار دهیم فرهنگ مسابقات رسانه ملی با توجه به ظرفیت و ویژگی‌های آن باید در بحث نوآوری در مسائل مختلف پیش تاز باشد و این الگوی برای مسابقات ملی و بین المللی ما شناخته شود برگزاری این مسابقه از نظر کیفی سازی مورد نظر ما است و این رویداد محدود به شرکت کنندگان نیست بلکه ارتقای ویژه‌ای در قاب تلویزیون شاهد بوده‌ایم.

محمدزاده عنوان کرد: تدوین یک فرآیند کامل آموزشی و برگزاری مسابقات می‌تواند مدل خوبی برای مسابقات ملی ما باشد رهبر معظم انقلاب در دو دیداری با جامعه قرآنی داشتند تاکید بسیاری برای ترویج گفتمان سازی قرآن داشتند چرا که ظرفیت گفتمان سازی می‌تواند اندیشه مردم را افزایش دهد و شاهد شکوفا سازی در جامعه باشیم.

وی افزود: پیرو پیشنهاداتی که ما به رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم این است که در همه شبکه‌ها هفته‌ای یک آیه با مخاطبان در میان بگذاریم و آن را تبدیل به یک گفتار عمومی در جامعه کنیم طراحی آن انجام شده و قرار است اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

رنجبران مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در خصوص مسابقات رسانه ملی گفت: بخش پژوهشی مسابقات را تقویت خواهیم کرد در این بخش خانم ملکی مشاوره‌های خوبی داده اند و مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه‌ای برای قرار دادن قرآن در سبک زندگی خود قرار دهیم.

وی افزود: قرار است یک دبیرخانه دائمی برای مسابقه‌های قرآن در سازمان صدا و سیما و استان‌های دیگر داشته باشیم و در این دبیر خانه شاهد کلاس‌ها بر اساس مفاهیم قرآنی باشیم و ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده‌های خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

گردهمایی دبیران چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار