استاندار قم:

تأکید بر اهمیت جذب سرمایه وسرمایه گذار در توسعه اشتغال/ اهمیت توسعه اشتغال در روستاها

صادقی گفت: موضوع جذب سرمایه گذار یکی از اولویت‌ها در راستای اشتغال و تولید است که لازم و ملزوم هم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید مهدی صادقی، استاندار قم،درجلسه کارگروه اشتغال که ظهر چهارشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با گرامیداشت هفته پست و هفته ناجا، نیروی انتظامی را حلقه وصل استان به امنیت مناسب ارزیابی و فعالان این عرصه قدردانی کرد. 

استاندار قم با تأکید بر نقش پشتیبانی بانک‌ها برای توسعه طرح‌های اشتغال در استان، بانک‌ها را ملزم به تسریع در روند اعطای تسهیلات کرد.

وی بحث اشتغال و تولید را موضوع محوری استان نامید و افزود: باید تلاش جمعی و هماهنگی صورت بگیرد تا برنامه‌های دولت برای توسعه اشتغال که در قالب طرح‌های مختلف ابلاغ شده است به نتیجه برسد.

استاندار قم تصریح کرد:با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه در توسعه اشتغال،  با همه مشکلاتی که در جذب سرمایه‌گذار وجود دارد اما این موضوع یکی از اولویت‌ها در راستای اشتغال و تولید است که لازم و ملزوم هم هستند.

وی افزود: طبیعی است که جذب سرمایه‌گذار خصوصی هزینه‌های کمتری برای ایجاد اشتغال خواهد داشت و باید دستگاه‌ها دراستان قم هم حداکثر توان خود را برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به کار بگیرند.

صادقی ادامه داد: با جذب سرمایه‌گذار خصوصی در آینده اقتصاد و اشتغال و تولید در حین انجام کار مشکلات خود را حل خواهند کرد.

وی ادامه داد:با بیان اینکه سرمایه‌های دولتی برای عقب‌ماندگی موجود در زمینه اشتغال کافی نیست، پروژه‌های مورد نیاز کشور در زمینه اشتغال رقم‌های سنگینی نیاز دارد که با رقم‌های دولتی امکان وصول آن فراهم نخواهد بود.

استاندار قم عنوان کرد: با تأکید بر باور مسئولان استانی برای اجرای طرح‌های افزایش اشتغال، کارکرد بانک‌ها باید بهبود پیدا کند، تأمین منابع در راستای طرح‌های اشتغال زایی وظیفه بانک‌هاست که باید فرایند بهتری برای ارائه این تسهیلات تدوین کنند.

وی افزود: بانک‌ها باید وظیفه پشتیبانی از طرح‌هایی که منجر به اشتغال می‌شود را انجام دهند و مسئولان بانک‌ها لازم است که فرآیندهایی برای ارائه این تسهیلات در حداقل زمان ممکن طراحی کنند که کار سریع‌تر پیش برود.

صادقی به اهمیت توسعه اشتغال در روستاها هم تأکید کرد و گفت: اهمیت اشتغال روستایی اگر بیشتر از اشتغال شهری نباشد کمتر نیست و به همین دلیل هم دولت اقدام به ارائه تسهیلات ارزان قیمت‌تر نسبت به شهرها اقدام کرده است تا شاهد پایداری جمعیت در روستاها باشیم.

معاون مدیریت و برنامه ریزی استان قم نرخ مشارکت اقتصادی کشور در تابستان امسال را ۴۱ درصد خواند و گفت: این رقم برای قم ۳۵.۴ درصد است.

شاکرآرانی در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال با اشاره به امار فصلی کشور در زمینه اشتغال عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی (که همان جامعه ای است که باید وارد بازار کار شود) در تابستان امسال برای کشور ۴۱ درصد و برای پارسال ۴۰.۴ درصد است، اما این رقم برای قم در تابستان امسال ۳۵.۴ و برای تابستان گذشته ۳۵.۳ درصد بوده است، در واقع استان تفاوت معناداری در این زمینه نداشته است.

وی نرخ بیکاری کشور را ۱۱.۷ در تابستان امسال و ۱۲.۷ درصد در سال گذشته ذکر و بیان کرد: این نرخ برای قم در تابستان امسال و پارسال به ترتیب ۱۰.۲ و ۱۱.۴ درصد است.

انتهای پیام/ح

بانک‌های قم تسهیلات اشتغال‌زایی را با سرعت بیشتری پرداخت کنند.قم در اشتغال زایی از کشور عقب ماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.