معاون امنیتی انتظامی استاندارخبرداد:

ورود ۱۵ هزار زائر پاکستانی عازم عتبات به سیستان وبلوچستان

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ هزار زائر پاکستانی به منظور زیارت عتبات عالیات از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

ورود ۱۵ هزار زائر پاکستانی عازم عتبات به سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ستاد اربعین سیستان و بلوچستان با ۱۱ کمیته زیر مجموعه از ابتدای امسال تا کنون چهار نشست برگزار کرده است.

وی افزود: کمیته‌های ستاد اربعین سیستان و بلوچستان شامل امنیتی-انتظامی، اطلاعاتی، حمل و نقل و سوخت، اعزام، مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه، امداد و نجات، اطلاع رسانی و مستند سازی و تبلیغات، بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی، هماهنگی سیاسی و امور کنسولی و نظارت و ارزیابی است.

میرشکاری ادامه داد: هر یک از این کمیته‌ها وظایف ویژه و خاصی دارند به عنوان نمونه کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه مسئول ایجاد موکب ها، ساماندهی و جذب کمک‌های مردمی و مشارکت دادن مردم برای تغذیه همه زائران است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان یکی از مسیر‌های مهم ورودی زائران خارجی است می‌تواند به عنوان خاستگاهی مهم برای کشور‌های همسایه باشد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر ۱۵ هزار زائر پاکستانی عازم عتبات عالیات همچنین هزار و ۴۹۳ زائر افغانستانی و حدود ۲ هزار زائر سیستان و بلوچستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی تا کنون نام نویسی کردند که این آمار رو به افزایش است.

وی اظهار داشت: استراحتگاه‌ها و موکب‌هایی برای زائران خارجی (پاکستانی) در میرجاوه، زائرسرای زاهدان و در مسیر سیستان و بلوچستان به سمت خراسان جنوبی برای عده‌ای از زائران که قبل از عراق به زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند و برای عده‌ای دیگر در مسیر کرمان، فهرج، ماهان تا استان یزد پیش بینی شده است.

میرشکاری با اشاره به اینکه مرز خروجی برای زائرانی که از طریق سیستان و بلوچستان عازم عتبات عالیات هستند، شلمچه تعیین شده است تاکید کرد: ستاد عتبات عالیات سرویس‌های لازم را به زائران در طول مسیر ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین خدمات پزشکی و بهداشتی در بدو ورود زائران پاکستانی به سیستان و بلوچستان به آنان ارائه می‌شود و در مسیر حرکت آنان نیز علاوه بر تامین امنیت، گروه‌های امداد و نجات هلال احمر نیز مستقر هستند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بسته‌های فرهنگی توسط بعثه مقام معظم رهبری تهیه شده که تقدیم زائران می‌شود.

میرشکاری افزود: کمیته حمل و نقل جاده‌ای و سوخت ستاد اربعین سیستان و بلوچستان برای آن دسته از اتباع پاکستانی عازم عتبات عالیات که خودرو ندارند وسائل نقلیه پیش بینی کرده و سه جایگاه سوخت نیز برای خودرو‌های پاکستانی حامل زائران در میرجاوه و زاهدان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: مرز‌های رسمی ورودی زائران خارجی به سیستان و بلوچستان علاوه بر مسیر‌های هوایی و دریایی، میلک و میرجاوه است.

وی گفت: تا کنون برای حل مشکلات زائران بیش از ۱۲۰ مصوبه در بخش‌های مختلف فرهنگی، بهداشتی، امنیتی، خدماتی، اسکان و تغذیه در ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گذرانده شده است.

سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

انتهای پیام/ع

 ورود زائران پاکستانی به سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار