مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان:

اجرایی شدن طرح روستای بدون بیکار در همدان

مدیرکل دفترامورروستایی استانداری همدان از انقعاد تفاهم نامه روستا بدون بیکار با همکاری استانداری همدان خبرداد.

اجرایی شدن طرح روستای بدون بیکار در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ظاهر پورمجاهد مدیرکل دفترامور روستایی استانداری  همدان گفت: 10 هزار میلیارد تومان  برای اجرای طرح روستای بدون بیکار در نظر گرفته شده است.

وی  افزود: از این 10 هزار میلیارد تومان، در مرحله نخست 50 میلیارد تومان اعتبار به استان اعطا می‌شود ضمن اینکه نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه برای روستاییان ملی صفر و یا حداقل چهار درصد است.

 مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بیان کرد: متاسفانه طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه در استان همدان وجود ندارد و  طرح‌هایی رسیده و ارائه شده فاقد  توجیه بازار و ایجاد اشتغال پایدار هستند.

ظاهر پور مجاهد تصریح کرد: امیدواریم انعقاد تفاهم نامه بین استانداری، صندوق کارآفرینی امید و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همدان زمینه ایجاد کار‌های ارزشمندی در روستا‌ها شود.

وی با بیان اینکه استان همدان در بانک های عامل 8 تا 10 میلیارد تومان اعتبار با نرخ سود هشت درصد دارد، گفت: متاسفانه طرحی در استان برای این اعتبارات وجود ندارد و پرونده های موجود نیز دارای نقص و عدم توجیه کافی و لازم هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری با اشاره به اینکه 70 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به بازارچه‌هایی پرداخت می‌شود که در مرکز دهستان برگزار شود گفت: کار بر روی رشته های جدید و تازه از جمله کارگاه تولید چیپس محصولات میوه‌ای با اندک سرمایه در روستاها لازم است.

لازم به ذکر است تفاهم نامه‌ای با هدف و عنوان "روستای بدون بیکار" با اعتبار پنج ساله بین استانداری همدان، صندوق کارآفرینی امید و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان منعقد شد.

انتهای پیام/ ص.ف

طرح روستای بدون بیکار در همدان اجرایی می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.