با همکاری مردم کرمان؛

آموزش 8هزار همیار محله سبز

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای شبز شهرداری کرمان از آموزش بیش از 8 هزار نفر از شهروندان کرمانی در طرح همیار سبزدر شش ماهه اول سال جاری خبر داد .

آموزش 8هزار همیار محله سبزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ایمان سیف الهی با اشاره به آموزش بیش از 8 هزار نفر از شهروندان کرمانی در طرح همیار سبز وبا بیان این که واحد اموزش این سازمان 28 هزار ساعت آموزش شهروندی و زیست محیطی را در دستور کار قرار داده است افزود: هدف از اجرای این طرح، حساس کردن شهروندان به محیط زیست خود و ترغیب به حفظ و نگهداری فضای سبز شهر کرمان است.

وی همچنین از مشارکت 120 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی و ارشد کشاورزی با سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: این دانشجویان با گذراندن واحدهای کارورزی و کارآموزی و انجام مراحل دفاع پایان نامه در اجرای طرح های تحقیقی مربوط به فضای سبز حضور دارند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: شش هکتار فضای سبز در شش ماه اول سال جاری اجرا شده است. مهندس ایمان سیف الهی با اشاره به وجود 182 بوستان در شهر کرمان افزود: عملیات احداث فضای سبز فاز دوم بوستان پارسیان، بوستان ایرانیان، بوستان یاس و بوستان بهار، بوستان رز و بوستان مالیات اجرا شده است.

سیف الهی با بیان این که عملیات احداث فضای سبز فاز دوم بوستان جبلیه و مثلثی پل دانش نیز انجام شده تاکید کرد: فضای سبز مساحت کل بوستان های سطح شهر406 هکتار است. سیف الهی با بیان اینکه از سال 90 تاکنون بیش از 400 هکتار به فضای سبز افزوده شده اظهار داشت: با اجرای 976 هکتار فضای سبز داخلی و کمربند سبز سرانه فضای سبز کرمان به 18 متر رسیده است.

وی از کاشت بیش از 600 هزار نهال فصلی از ابتدای سال جاری خبر داد.

 سیف الهی با اشاره به کاشت 50 هزار نهال دائمی در سطح شهر کرمان گفت: همچنین بیش از 16 هزار اصله درخت و 25 هزار اصله درختچه کاشته شده است.

وی با بیان این که بیش از 9 هزار مترمربع گیاهان پوششی کاشته شده است، افزود: از ساماندهی فضای سبز گلزار شهدا خبر داد. مهندس ایمان سیف الهی با اشاره به اجرای عملیات اصلاح و ترمیم چمن در گلزار شهدا گفت: همچنین بیش از 10 هزار اصله درخت و درختچه در پردیسان قائم کاشت شده است.

انتهای پیام/ح

کرمانی سرسبز با آموزش همیاران محله سبز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار