تلفات غیرطبیعی طیور؛

اطلاع شهروندان از تلفات غیر طبیعی طیور به دامپزشکی

رییس اداره دامپزشکی بروجرد گفت: با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان نیاز است شهروندان تلفات غیر طبیعی طیور را به دامپزشکی اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد رضا جباری رییس اداره دامپزشکی بروجرد  گفت: با سرد شدن هوا موج شیوع آنفلوآنزای پرندگان افزایش می‌یابد که نیاز است برای پیشگیری نکات ساده‌ای رعایت شود.

وی با اشاره به فصل مهاجرت پرندگان اضافه کرد: با آغاز فصل پاییز شاهد مهاجرت پرندگان هستیم که ممکن است این بیماری منتقل شود و در این خصوص سبب تلفات طیور شود که به همه شهروندان توصیه می‌شود در صورت مشاهده تلفات غیر طبیعی طیور حتما به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

جباری اظهار داشت: همچنین مرغداری‌ها باید اصول قرنطینه و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا طیور آن‌ها از این بیماری در امان باشد.

به گفته وی رعایت بهداشت، انجام واکسیناسیون به موقع و قرنطینه‌ای در کنترل بیماری‌های طیور ضروری است و با رعایت این نکات طیور از آنفلوآنزای پرندگان در امان خواهند بود.

رییس اداره دامپزشکی بروجرد تصریح کرد: در ماه‌های گذشته هم این بیماری مشاهده شده، اما تا کنون مورد از آن در استان لرستان و بروجرد دیده نشده است.

انتهای پیام/م

شهروندان تلفات غیر طبیعی طیور را به دامپزشکی اطلاع دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.