همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید برزگری

شهید برزگری در شروع اوج‎گیری انقلاب اسلامی از افراد مؤثر و فعال انقلابی به شمار می‎آمد.

زندگی نامه شهید برزگریبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛معلم شهید بهروز برزگری سال 1338 در شهر ارومیه دیده به دنیا آمد و پس از گذراندن دوره كودكی به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ دیپلم گردید. با پذیرفته شدن در كنكور وارد مركز تربیت معلم شد و به مدت یك سال به ادامه تحصیل پرداخت.

بهروز برزگری درجوانی سخت تحت تأثیر برادر بزرگوارش شهیداسماعیل برزگر قرار گرفت كه از آگاه‎ترین و فعالترین جوانان ارومیه بود كه با عملش، نه تنها برای برادر بلكه برای همه كسانی كه در جستجوی حقیقت و عدالت بودند، بهترین الگو بود. لمعاتی از اخلاص و صداقت شهید اسماعیل برزگر در وجود برادر درخشیدن گرفت و تعلقات مادی و دنیوی در نظرش پست نمود و جهت زندگیش به سوی معنویت محض تغییر یافت.

انجام به موقع فرایض دینی با جدیت تمام، مطالعه كتب، شركت در مراسم و مجالس مذهبی و حضور مرتب در مساجد از او انسانی آزاد اندیش و مؤمن ساخته بود كه با الهام از برادر نامدارش، در راه رسیدن به هدف والا و متعالیش، دیگر سراز پای نمی‎شناخت.

در شروع اوج‎گیری انقلاب اسلامی از افراد مؤثر و فعال انقلابی به شمار می‎آمد. در توزیع اعلامیه‎های امام(ره) در مساجد و محلات با دیگر انقلابیون همكاری صمیمانه داشت و بعد از انقلاب نیز همچنان در سنگر حفظ و دفاع از انقلاب فعالانه حضور داشت و علاوه بر فعالیت های مختلف فرهنگی، عضو پایگاه بسیج نیز بود كه شبها به پاسداری و حراست از انقلاب نوپا مشغول بود.

با اینكه از خدمت سربازی معاف بود، به فرمان امام(ره) مبنی بر شركت جوانان در جبهه‎ها، لبیك گفت و در حین تحصیل در تربیت معلم، داوطلبانه از طریق سپاه، رهسپار جبهه‎های نبرد گردید تا در دفاع مقدس شركت نماید. در این راستا، در عملیات والفجر 1 در تاریخ 1362/1/22 در منطقه شهرهانی بر اثر اصابت تركش و سوختگی به كاروان شهیدان ملحق گردید و خونین بال به دیدار حق شتافت.

فرازی از وصیت نامه شهید بهروز برزگری


بسم ا... الرحمن الرحیم
«و لا تقولوا لمن یقتل فى سبیل ا... اموات بل احیا ولكن لا تشعرون»
«و آن كسی كه در راه خدا كشته شده است مرده مپندارید بلكه او زنده‌ ابدیست ولكن همة شما این حقیقت را درنخواهید یافت.»
خطاب به پدر و مادر عزیزم، سخنانی دارم كه اگر انشاءا... شهادت نصیب این حقیر، این بنده ناچیز و گناهكار شد از شما تقاضا مى كنم كه خونسردى خود را حفظ كنید و به هیچ صورتى نقطه ضعفى به دشمن (ستون پنجم) نشان ندهید. زیرا كه هر كسى در راه خدا قدم بر مى دارد آرزویى جز پیروزی و یا شهادت در راهش ندارد. سعى كنید همیشه به این شهادت ها افتخار كنید و به این صورت مشت محكمى بر دهان ضدانقلاب و دشمن ستون پنجم زده باشید.

از همه برادران و از همه ملت مى خواهم كه همیشه پیرو خط امام بوده و قدر این امام عزیزمان را بدانند. به ندای هل من ناصر ینصرنی امام زمان، یعنی امام عصر(عج) و حسین زمان یعنی امام خمینی پاسخ مثبت بدهند و به جبهه ها بیایند تا بتوانیم به راحتى این صدام آمریكایى را از بین ببریم. زیرا همان طوری كه امام گفته است صدام رفتنى است و راهى جز انتحار ندارد و حتماً هم امام با تجربیاتی كه دارند همین طور می شود. هیچ وقت امام را تنها نگذاشته و از خدا بخواهید كه امام را تا انقلاب مهدى(عج) براى ما نگهدارد.
مقدار پولی كه دارم هر طوری كه پدر و مادرم صلاح دانستند آن را خرج كنند. از كتابخانه و كتابهایم نیز امیدوارم كه خوارهم فاطمه بتواند به نحو احسن استفاده نماید.

دزفول - ساعت10 شب روز سه شنبه61/10/28
بهروز برزگری

انتهای پیام /

بیوگرافی شهید بهروز برزگری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار