برگزاری نشست فصلی مدیران حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی

نشست فصلی مدیران حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی با رویکرد تبیین برنامه های آموزشی - پژوهشی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در نشست فصلی مدیران حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی که با حضور معاونین و مدیران حوزه های علمیه خواهران استان برگزارشد،ضمن اشاره به امر خطیر تربیت طلاب گفت:مسأله تبلیغ دین و تربیت طلاب دینی از شایسته ترین امور است و مربیان حوزه های علمیه می بایست قدردان و شاکر خدای متعال باشند که در مسیر تربیت طلاب قرار گرفته اند.

وی مسأله علمیت و تقوا را دو  رکن  رکین حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود:تقویت پایه علمی و تقوا و معنویت دو  رکن اصلی حوزه های علمیه است که مبلغین و مربیان حوزه ها باید درجهت تقویت  آنها  اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تقویت ارکان حوزه های علمیه را مستلزم خودسازی و تزکیه نفس مربیان دانست وافزود:در مساله تقویت ارکان حوزه های علمیه اولویت با خودسازی مربیان ومبلغان دینی است چراکه درغیر این صورت بر آحاد جامعه تأثیر گذار نخواهند بود.

وی ضمن توصیه طلاب ومروجان دینی به تهجد وشب زنده داری از آنان خواست خود رابیشتر با قرآن مأنوس کنند.

حجت الاسلام راحلی،مدیر حوزه های علمیه خواهران استان نیز دراین مراسم با اذعان به اینکه حوزه های علمیه درتقویت ارزشهای اسلامی ودینی بسیار تأثیر گذار هستند، افزود:باید از ظرفیت های استان جهت تعمیق باروهای دینی استفاده شود.

وی هدف از این هم اندیشی را انتقال تجارب، توجیه برنامه های پژوهشی و شناسایی استعدادهای برتر طلاب عنوان کرد وگفت:خوشبختانه امسال ازبین  1000 طلبه خواهر متقاضی  افزون بر 500 نفر پذیرش داشتیم که این  پذیرش مضاعف بر سهم، مؤید انسجام مطلوب حوزه های علمیه خواهران استان و رشد وبالندگی در این زمینه  است.

انتهای پیام/ح

نشست فصلی مدیران حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.