واکنش ارگ ریاست جمهوری افغانستان به سخنان ضد آمریکایی کرزی

سرپرست دفتر سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به سخنان اخیر حامد کرزى گفت: استراتژی آمریکا در افغانستان پیام صلح به همراه دارد.

واکنش ارگ ریاست جمهوری افغانستان به سخنان ضد آمریکایی کرزیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «شاه حسین مرتضوی»، سرپرست دفتر سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به سخنان اخیر حامد کرزى گفت: استراتژی آمریکا در افغانستان پیام صلح به همراه دارد.

اخیرا حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان با انتقاد تند از آمریکا گفته بود: استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان پیام جنگ و تفرقه افکنی به همراه دارد.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این سخنان گفته است: این استراتژی می‌تواند به وجود آورنده صلح و زمینه ساز امنیت منطقه‌ای به شمار آید.

مرتضوی افزود: افغانستان در پرتو پنج حلقه سیاست خارجی اکنون به محور منافع اقتصادی و نقطه وصل برای کشورهای منطقه مبدل شده است. افغانستان میدان تقابل نیست، بلکه میدان همکاری برای کشورها می‌باشد. از خاک افغانستان علیه هیج کشوری استفاده نخواهد شد.

وی تصریح کرد: مسیری که افغانستان در پیش دارد، مسیر ترقی و پویایی است.

مرتضوی تاکید کرد: دیدگاه ها، نظرات مردم و مشورت ها از طریق مکانیزم‌هایی که قانون تعیین کرده است در تعیین این مسیر نقش دارد.

انتهای پیام.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
آمریکا چند سال در افغانستان جا خوش کرده
کدام آرامش یا پیشرفت و ترقی را به وجود آورده جزء بدبختی و اختلاف
آخرین اخبار