استفاده از قانون بازنشستگی؛

بررسی هزار ۳۴۷ پرونده متقاضی استفاده از قانون بازنشستگی در لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از بررسی هزارو ۳۴۷ پرونده متقاضی استفاده ازقانون بازنشستگی پیش از موعدمشاغل سخت و زیان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: حدود ۱۳۴۷ پرونده متقاضی استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور طی ۴۳ جلسه در کمیته‎های بدوی و تجدید نظر استان طی شش ماهه نخست امسال  مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به همین منظور از مجموع درخواست‎های مطرح شده در کمیته‎ها ۱۰۹۴ درخواست مورد تایید قرار گرفت و جهت اقدام به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب تصریح کرد: کار‌های سخت و زیان‎آور کار‌هایی است که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کارغیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‎های جسمی و روانی در فرد ایجاد می‎شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: افرادی که حداقل بیست سال متوالی و بیست و پنج سال متناوب در کار‌های سخت و زیان آور اشتغال داشته و درهر مورد حق بیمه مدت مزبور خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند می‎توانند با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/م

هزار ۳۴۷ پرونده متقاضی استفاده از قانون بازنشستگی در لرستان بررسی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار