پیام استاندار جدید آذربایجان غربی؛

سلام به آذربایجان غربی ومردمان شریفش

استاندار منتخب آذربایجان غربی در آستانه معارفه خلاصه ای از برنامه های خود را در پیامی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛  در پیام استاندار منتخب آذربایجان غربی آمده است:

خداحافظی با جهان غرب وسلام به جان وجهان آذربایجان غربی

مردم شریف آذربایجان غربی مشیت الهی در ادامه خدمت به ملت شریف ایران برای من این چنین رقم خورده است: "خداحافظی با جهان غرب وسلام به جان وجهان آذربایجان غربی" واینک من از این مشیت الهی با اشتیاق وافتخار استقبال می کنم.

در دستور کار جدی استانداری خواهد بود تا با بهره گیری از ظرفیتهای آذربایجان غربی این استان را به الگوی پیشتاز " توسعه اقتصادی " در کشور تبدیل کند.

من وشما عزیزان روزهایی آکنده از تلاش مضاعف ومملو از همکاری وهمدلی را فراروی خود داریم ؛آذربایجان غربی همواره دروازه تجارت ایران با جهان بوده و یقینا بایستی با کنار گذاشتن بروکراسی های زائد اداری وبر خورد با "مفاسد مالی " وحمایت از فعالان اصیل اقتصادی ، تجاری ، صنعتی وبه ویژه تقویت وتشدید "دیپلماسی اقتصادی این نقش در سالهای آینده تقویت شود. تلاش برای توسعه وتقویت بخش کشاورزی همچنین "توسعه همه جانبه روستایی " که یکی از معضلات پیش روی آذربایجان غربی است یقینا در دستور کار جدی استانداری خواهد بود تا مجموعه برنامه ریزی های مربوط به صنعت معدن تجارت ، کشاورزی وگردشگری در انواع مختلف آن آذربایجان غربی را به الگوی پیشتاز " توسعه اقتصادی " در کشور تبدیل کند. همه می دانند در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 اندیشه اعتدال گرایی آماج تهمت وتخریب قرار گرفته بود یقینا ادامه آن بحث به صلاح کشور نبود وچه به یاد ماندنی است که غبار زدایی از چهره اعتدال در کشور از آذربایجان غربی وبا سخنرانی مهم ریاست محترم جمهوری جناب دکتر روحانی آغاز شد ؛استقبال شما ملت شریف از آن سخنان ثابت کننده خوی ومنش اصلاحی واعتدالی شما گرامیان است .لذا استانداری ماموریت دارد که این روحیه ارجمند را پاس بدارد ودر جهت حمایت وتقویت آن تلاش کند. یقینا همکاری "توسعه محور " با صاحبان سایر افکار واندیشه های سیاسی مکمل این مشی اعتدالی است وسر لوحه برنامه های اینجانب خواهد بود.

فراهم کردن محیطی برای رشد واعتلای فرهنگی واندیشه ورزی دانشجویان

استانداری تلاش خواهد کرد تا " جوانان ودانشجویان " دوبار این استان را محیط مناسبی برای رشد واعتلای فرهنگی واندیشه ورزی آزادانه ببینند زیرا یقین دارم که اگر فضای آزادی ، رواداری ، تامل وتعامل در سپهر فرهنگی واجتماعی  کشور واستان حاکم شود نتایج ذیقیمتی به همراه خواهد داشت؛ فضای خاص آذربایجان غربی اینجانب را براین عقیده استوار می سازد چرا که "ارومیه " همان شهری است که" غلامحسین افشردی جوان " را بدل به " سردار شهید باقری " نمود و آذربایجان غربی همان استانی است که 12 هزار شهید سرفراز تربیت کرد ویقینا به تاسی از شهدای گرانقدر ، مشی استانداری در سالهای آینده همان مشی شهدا به ویژه سرداران شریف باکری خواهد بود.در خشش فرزندان برومند آذربایجان غربی در عرصه های گوناگون ورزشی شعله های امید به جوانان این استان را فروزانتر از همیشه کرده است لذا همه ما مکلف هستیم که با برنامه ریزی نظام مند وتقویت زیر ساخت ها وگسترش فضای ورزش حرفه ای، برادری وهمکاری خود با ورزشکاران عزیز استان از زن ومرد وجانباز ومعلول را به معنای واقعی کلمه تمام وکامل کنیم .

 رعایت "عدالت وتعادل" در حریم و حقوق بانوان

"عدالت وتعادل" در رعایت حریم و حقوق بانوان عزیز امر مهم دیگری است که اینجانب خود را مامور وملزم به آن میدانم واعتقاد راسخ دارم که دختران وزنان عزیز استان می توانند الگوی زن توانمند، روز آمد ، مومن وشریف ایرانی باشند.

 

 

تنوع قومی ودینی در آذربایجان غربی، فرصتی گران قیمت برای اعتلای انسانیت، فرهنگ ودیانت

 همچنین بایستی تاکید کنم که تنوع قومی ودینی را فرصتی گران قیمت برای اعتلای انسانیت، فرهنگ ودیانت می دانم ؛ وجود اقوام وادیان متنوع وتجربه زیست تاریخی مسالمت آمیز وانسان ساز آنها در کنار یکدیگر در این استان به خودی خود باعث شده است که آذربایجان غربی در دنیای عرفی بیش از نیمی از راه را رفته باشد اقوام شریف ترک وکرد و ... به تنهایی محترم وگرامی هستند ویقینا آنگاه که در ذیل ملیت ایرانی قرار می گیرند محترم تر وگرامی تر ؛ " بانگ ناقوس کلیسا محترم است همانطور که اذان موذن چرا که این هر دو ما را به بندگی خدای یگانه وپرهیز گاری وتعالی معنوی وانسانی دعوت می کنند .

تقویت وتوسعه احزاب واصناف ، حمایت از رسانه های گرو هی به ویژه مطبوعات وقشر خبرنگار  رسالت مهم دیگری است که مجدانه دنبال خواهد شد .

تقویت تلاشهای فعلی وافزایش مطالعات علمی جهت شناسایی راه های جدید تر جهت احیای دریاچه

جغرافیای زرخیز استان در حال حاضر به درستی تبدیل به یک دغدغه ملی شده است امروزه تمامی ایرانیان نگران در یاچه ارومیه ومحیط زیست آن هستند لذا تقویت تلاشهای فعلی وافزایش مطالعات علمی جهت شناسایی راه های جدید تر جهت احیای دریاچه وبهره مندی از توان دانشمندان ودانشگاه های داخلی و بین المللی ضرورت حیاتی خدمت این جانب خواهد بود.

تلاش برای حفظ وتقویت آرامش وامنیت استان سنگ بنای همه برنا مه ها

واما " امنیت" ؛ سیر تحولات بین المللی "امنیت آذربایجان غربی " را معادل "امنیت ایران " عزیز نموده است. تلاش برای حفظ وتقویت آرامش وامنیت استان سنگ بنای همه برنا مه ها خواهد بود. به پاس این تمنای همیشگی ، همکاری نزدیک با پاسداران شریف ، ارتشیان عزیز ، نیروی توانمند انتظامی را به جد دنبال خواهم کرد وبه جهت جلو گیری از اطاله کلام اجازه می خواهم تا مباحث تکمیلی را در گفتگوهای حضوری وصمیمانه ای که باهم خواهیم داشت مطرح نمایم .

ودر پایان دست یاری خود را به سوی همه ساکنان وعلاقمندان آذربایجان غربی از هر فکر واندیشه فرهنگی وسیاسی واز هر قوم محترم ، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی دراز می کنم وضرس قاطع دارم که پیشرفت ورشد استان محقق نخواهد شد مگر با همکاری وهماهنگی همه دست اندرکاران . همواره معتقد بوده ام فرصت خدمتگزاری کوتاه وسریع العبور است واگر همه ما به فردای بهتری برای آذربایجان غربی می اندیشیم به همکاری و " همدلی " وتلاش " هم افزایی " جهت توسعه استان شدت خواهیم داد وبه حول و قوه الهی  استانداری در فرصت های آتی پیش تاز این رویه خواهد بود.

                          خدایا چنان کن  سرانجام کار / تو خوشنود باشی وما رستگار .  

برادر شما محمد مهدی شهریاری

انتهای پیام/ح

پیام استاندار منتخب آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
قحطی رجال تو اذربیانغربی بود.؟؟؟؟!!!!!چرا ؟؟؟؟کرد؟؟متاسفم.اذربایجان بسختی درمقابل کردا وایساده بیارین استاندارم کرد کنین