موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران به تشریح چگونگی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران پرداخت.

جزئیات برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تشریح شدبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور سید صادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، آرش عباسی مدیر روابط عمومی و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

در این نشست خبری، موسوی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه مهمترین جشنواره فیلم کوتاه خاورمیانه است. اگر حضور بین‌المللی فیلم‌های کوتاه را با فیلم‌های بلند مقایسه کنیم، -با تمام احترامی که برای این بخش قائلم- افتخارات زیادی از بخش سینمای کوتاه به دست ما رسیده است. با این حال انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره را متعلق به خود نمی‌داند. ما همواره از آنهایی که با پول شخصی خودشان فیلم می‌سازند، تقدیر می‌کنیم.

وی درباره مقایسه جشنواره فیلم کوتاه با دیگر جشنواره‌ها بیان کرد: جشنواره فیلم فجر با اقتصاد سینما پیوند خورده است؛ اما جشنواره فیلم کوتاه به اقتصاد سینما پیوند نخورده و مهمترین بحث آن عرضه است. تمام امید فیلمسازان نمایش آثارشان در این جشنواره است. به هر حال محل عرضه و معرفی فیلم‌های کوتاه، جشنواره فیلم کوتاه است. تمام تلاشمان این بود که جشنواره را با آبرو برگزار کنیم. با قاطعیت می‌گویم یکی از مهمترین و عملیاتی‌ترین دوران جشنواره را پشت سر می‌گذاریم.

موسوی عنوان کرد: با استفاده از خرد جمعی بخش‌های مختلف جشنواره را اداره می‌کنیم. سعی کردیم افراد مختلفی را برای انتخاب آثار در نظر بگیریم و این باعث شد جلسات ما طولانی و تکرار شود. امیدوارم نتیجه آن برای همه رضایت بخش باشد.

موسوی بیان کرد: امسال مقرر شد صندوق توسعه هنر اسپانسر تمام جشن‌های سازمان سینمایی باشد. سال گذشته جشنواره فیلم کوتاه 2 میلیارد هزینه داشت ولی امسال به 1 میلیارد رسید که 50 درصد تأمین آن را صندوق توسعه هنر بر عهده دارد.

موسوی گفت: امسال از 117 کشور خارجی آثاری به دست ما رسیده که این اهمیت جشنواره را نشان می‌دهد. محل برگزاری این رویداد همانطور که قبلا اعلام کردیم پردیس سینمای ملت است و دلیل انتخاب آن این بود که مجموعه‌ای کاملا فرهنگی است. برای احترام و نظم مخاطبان، ترجیح دادیم شماره صندلی در نظر بگیریم تا با شایستگی بتوان در این مکان فیلم دید. 

وی عنوان کرد: چهار داور خارجی و مهدی کرم‌پور از ایران داوران بخش بین‌الملل و حمید نعمت الله، جعفر صانعی مقدم، مجید شیخ انصاری، مجید برزگر، مهدی جعفری، امیر سحر خیر، مهناز افسری داوران بخش ملی ما هستند.

سه بخش جنبی نیز داریم؛ کتاب و سینما، حقوق شهروندی و ایمان و امید از نگاه انسان معاصر. 

وی افزود: بخش جنبی بین الملل شامل آسیا، مذهب و ویدئوآرت است و جایزه مسابقه اصلی بین الملل 3 هزار یورو و جایزه مسابقه اصلی ملی 6 هزار یورو خواهد بود. آثاری با کیفیت بالا را انتخاب کردیم که مربوط به دو سال اخیر است.

موسوی تصریح کرد: امسال 888 فیلم داستانی، 264 فیلم مستند، 98 اثر پویانمایی و 235 فیلم تجربی به دبیرخانه در بخش ملی به دست ما رسیده است. مسن‌ترین کارگران 96 سال و جوان‌ترین آنها 15 سال دارد. از بین این فیلمسازان 1295 نفر مرد و 190 نفر زن هستند.

آرش عباسی اذعان داشت: امسال برخلاف سال‌های گذشته در بخش اطلاع رسانی حذف فیزیکی نشریه روزانه داشتیم؛ چون فکر کردیم با پیشرفت تکنولوژی نیازی به این مقوله نباشد. 

وی افزود: اپلیکیشن جشنواره ساخته شده و در خدمت مخاطبان قرار خواهد گرفت؛ چون وجودش بسیار ضروری است. تمام کارهایی که قرار بود در نشریه باشد در اپلیکیشن است. 

وی خاطرنشان کرد: اسکان مهمانان نزدیک به پردیس ملت است. بلیط فروشی به خاطر مهمان داخلی و خارجی منطقی به نظر نمی‌رسید و آن را حذف کردیم. کلاً 20 نشست در نظر گرفتیم و نکوداشت وحید نصیریان و بزرگداشت ناصر غلامرضایی را در برنامه داریم.

 

انتهای پیام/

 

نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار