مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان مطرح کرد

بررسی سالانه 32 هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در سطح استان اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: سالانه 32 هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در سطح استان بررسی می‌شود و در 6 ماهه نخست سال 96 نیز 17 هزار و 300 پرونده در هیأت‌های تشخیص رسیدگی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن نیرومند در جلسه هم اندیشی کارشناسان روابط کار اصفهان با مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش مؤثرتر نشست‌های تخصصی نسبت  به دوره‌های آموزشی اظهار کرد: با توجه به جامعه متحول و متغیر کنونی، افزایش دانش و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای مسائل جدید پیش روی حوزه روابط کار امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در سطح اصفهان بالغ بر یک میلیون و 100 هزار نفر بیمه شده کارگری داریم، گفت: سالانه 32 هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در سطح استان بررسی می‌شود و در 6 ماهه نخست سال 96 نیز 17 هزار و 300 پرونده در هیأت‌های تشخیص رسیدگی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان اینکه کارشناسی و تحقیق در پرونده‌های هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف با سرعت عمل بیشتری انجام شده و به روز شده است، بیان داشت: مدت زمان رسیدگی به شکایات کاهش چشمگیری داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: حوزه روابط کار علی‌رغم حجم گسترده پرونده‌های ارجاعی به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان اصفهان به لحاظ عملکرد روابط کار بسیار مطلوب عمل کرده است.

نیرومند افزود: اصفهان در حوزه الکترونیک کردن اقدامات روابط کار نیز گام‌های مؤثری برداشته است و با استفاده از نرم‌افزار روابط کار پرونده‌های متوالی یک شاکی یا متشاکی در این سامانه ثبت می‌شود که علم به این موضوع باعث خواهد شد از سوءاستفاده برخی افراد سودجو در محیط‌های کارگری جلوگیری گردد.

وی در پایان گفت: ‌برنامه‌ریزی،‌ سیاست‌گذاری و نظارت در زمینه روابط کار و ارتقای ایمنی محیط کار از اهداف مهم حوزه روابط کار به منظور صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال در واحدهای اقتصادی استان است.

 

انتهای پیام/م

 

بالغ بر یک میلیون و 100 هزار نفر بیمه شده کارگری در استان اصفهان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.