رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشک فارس خبر داد؛

۲ احیای موفق به همت امدادگران اورژانس کازرون

امدادگران اورژانس ۱۱۵ شهرستان کازرون در هفته گذشته، جان دو مصدوم را در دو عملیات موفق احیا نجات دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا عالی منش رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشک فارس گفت: در یکی از این موارد احیا، جوان ۳۰ ساله ای که دچار ایست قلبی شده بود از مرگ نجات یافت.

وی افزود: ساعت ۲۱ چهاردهم مهر، در پی اعلام به اورژانس ۱۱۵ مبنی بر شرایط این مصدوم، یک دستگاه آمبولانس به موقعیت حادثه اعزام شد و پس از رسیدن کارشناسان فوریت های پزشکی بر بالین بیمار، او را بدون هیچ گونه علایم حیاتی یافتند که بررسی ها حاکی از ایست قلبی بیمار بود.

عالی منش ادامه داد: بدون اتلاف وقت، عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته آغاز شد و بیمار به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) کازرون انتقال یافت که با تلاش بی وقفه امدادگران اورژانس ۱۱۵ بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

وی، دومین احیای موفق را مربوط به خانمی ۳۶ ساله عنوان کرد که دچار ایست قلبی شده بود و از مرگ نجات یافت.

رییس مرکز اورژانس فارس اظهار کرد: ساعت ۱۲روز شانزدهم مهر نیز عدم پاسخگویی این مصدوم به مرکز اورژانس اعلام و بی درنگ، یک دستگاه آمبولانس از پایگاه کازرون به موقعیت حادثه اعزام شد.

او با اشاره به نبود نشانه های حیاتی برای این بیمار و ایست قلبی بیمار، گفت: امدادگران اورژانس، عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته را بدون اتلاف وقت آغاز کردند و او را با تلاش بی وقفه، احیا کردند.

دکتر عالی منش از انتقال بیمار به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) کازرون خبر داد که اکنون در وضعیت مطلوب و هوشیاری کامل به سر می برد.
انتهای پیام/ر

نجات جان دو مصدوم با تلاش امدادگران اورژانس کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار