مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت:در شش ماه نخست سال جاری 244 نفر بر اثر تصادفات جاده ای آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، « عبدالحسین علی اکبری» با اعلام این خبر افزود: در شش ماه نخست امسال 244 نفر بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل کاهش 3 درصدی را حکایت می کند.

علی اکبری ادامه داد: اجرای طرح راهوران محله با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ترافیک ‏در روستاها انجام می شود و می تواند در ارتقاء فرهنگی در رفتار ترافیکی ‏ترددکنندگان از محورهای روستایی تاثیربسزایی داشته باشد.

وی اظهار کرد: سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده ای نیز از جمله اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذاری است که می تواند تصادفات و صدمات ناشی از آن را کاهش دهد و به زودی بهره برداری از این سامانه ها در محورهای ارتباطی استان آغاز خواهد شد.

علی اکبری سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی را از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بروز سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی استان عنوان کرد و گفت: این آمار برآیند عملکرد دوربین های نظارتی فعال در جاده های استان است که نشان میدهد باید درخصوص نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت قانون توسط مترددین اقدامات اساسی انجام شود.

انتهای پیام/ع

کاهش 3درصدی تصادفات فوتی در آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.