جشنواره مدهامتان در سمنان برگزار می شود

مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان پنجشنبه ۲۷ مهرماه در سمنان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» ویژه کانون‌های مساجد گفت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی عنوان شده است.

 

 وی با بیان اینکه جشنواره قرآن از پرشورترین و برترین جشنواره‌هایی است که با استقبال اعضای کانون‌ها همراه است اذعان کرد:جشنواره قرآنی مدهامتان در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مسجد برگزار می‌شود.

 

حدادیان قرائت،حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمدوسوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه را از رشته های جشنواره قرآنی مدهامتان عنوان کرد و افزود: این جشنواره در بخش خواهران و برادران در گستره استانی و کشوری برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان، با بیان اینکه این جشنواره در بخش قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برای برادران برگزار می شود افزود: مسابقات بخش خواهران نیز شامل دو رشته قرائت (تحقیق) و حفظ کل است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان»ویژه گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ است گفت: در رشته تصحیح قرائت حمد و سوره اذکار نماز افراد ۸ تا ۱۵ سال اجازه شرکت دارند.

 

حدادیان، زمان مرحله استانی این جشنواره را در سمنان 27 مهرماه در تالار آفتاب سمنان دانست و افزود: مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان»۱۴ تا ۱۷آذرماه سالجاری در استان خراسان رضوی مشهد مقدس برگزار می شود.


انتهای پیام / ه


جزئیات برگزاری جشنواره مدهامتان در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.