علیخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مواضع آمریکا مغایر با اصل وفای به عهد حقوق بین الملل است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: ترامپ با واگذاری و خروج آمریکا از برجام به کنگره، قصد افزایش فشار بر ایران و بازنگری در توافق را دارد و این امر مغایر با اصل وفای به عهد در حقوق بین الملل است.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی پنجم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارات بی اساس اخیر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اظهار کرد: رویکرد خصمانه و مواضع متکبرانه و مستکبرانه آمریکا موجب انزوای بیشتر و افزایش بی اعتمادی به این کشور خواهد شد.

علیخانی در رابطه با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اظهار کرد: موضوع خروج کامل آمریکا از برجام مطرح نیست، بلکه ترامپ با واگذاری این امر به کنگره قصد افزایش فشار بر ایران و بازنگری در توافق را دارد و در مجموع این امر مغایر با اصل وفای به عهد در حقوق بین الملل است.

عضو شورای شهر تهران افزود: موضع گیری کشور‌های دیگر طرف مذاکره و همسو با ایران به این دلیل است که آن‌ها بر اجرای برجام اصرار دارند و لذا این تفاهم دو جانبه نبوده، بلکه چند جانبه است. از سوی دیگر آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای که مرجع رسمی رسیدگی به توافق برجام است نیز بر پایبندی ایران به تعهدات خود تاکید کرده است.

علیخانی در مورد تروریست خواندن مردم و سپاه پاسداران توسط رئیس جمهور آمریکا بیان کرد: اشاره ترامپ به حمایت سپاه از تروریسم فاقد شواهد متقن بوده و این امر صرفا اتهامی واهی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کارنامه آشکاری در مبارزه با داعش و القاعده و جیش العدل و طالبان و سایر تروریست‌ها دارد. از این رو سخنان دروغین ترامپ موجب افزایش پشتیبانی ملت‌های منطقه و مردم ایران از سپاه خواهد شد.

وی در پایان نسبت به مجعول خواندن نام خلیج فارس در صحبت‌های ترامپ اظهار کرد: گفتن نام جعلی خلیج عربی بیشتر برای به دست آوردن دل اعراب حاشیه خلیج فارس است و به نظر من ترامپ عامدانه قصد افزایش تنش را میان ایران و همسایگانش دارد و انتخاب این عنوان در راستای همین سیاست است.

انتهای پیام/

واکنش محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران به سخنان ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار