سازمان ملی استاندارد 22هزار واحد تولیدی کشور را کنترل می کند

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد 22هزار واحد تولیدی کشور را کنترل می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد، در همایش کالای استاندارد خراسان شمالی گفت:با استناد به بند 24 ابلاغیه اقتصاد مقاومتی مکلف شدیم همه کالاها و خدمات را زیرپوشش استاندارد قرار دهیم.

وی افزود:سازمان ملی استاندارد 22هزار واحد تولیدی کشور را کنترل می کند ولی با توجه به فعالیت100هزار واحد تولیدی و تعهد این سازمان برای اجرای ابلاغیه، از ظرفیت خود واحدهای تولیدی با عنوان "اظهاریه انطباق" استفاده می کنیم؛ بدین معنا که واحدهای تولیدی متقاضی مجوز، باید اظهار کنند که کالای تولیدی آنها به استناد کدام استاندارد تولید می شود.

مرندی گفت: در صورت اثبات خلاف واقعیت، زمینه مداخله این سازمان براساس قانون وجود دارد. معاون سازمان ملی استاندارد همچنین گردش غذای حلال را در جهان بیش از دو هزار و 500 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان 500 تا 700 میلیارد دلار، غذای حلال و بقیه پوشاک و گردشگری است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد از هدف گذاری برای کسب درآمد ارزی غذای حلال به جای نفت خبر داد و  افزود: با همین رویکرد شورای سیاستگذاری حلال تشکیل شد تا توانمندی های موجود در عرصه تجارت، استاندارد نویسی و پژوهش را ساماندهی کند و از جمله، تعدادی از استانداردها تدوین شد تا بتوانیم برند حلال جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی کنیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای کشاورزی خراسان شمالی گفت  این استان قابلیت های زیادی برای نقش آفرینی در موضوع عرضه کالای حلال را دارد. در این همایش از سه واحد تولیدی برگزیده سال های 95 و 96 استان از دیدگاه استاندارد و دو مدیر کنترل کیفی و یک مرکز آموزشیِ همکار استاندارد تجلیل شد.

 محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش با بیان اینکه در عرصه بین المللی و دیپلماسی اگر حرف ها استاندارد باشد مشکلی ایجاد نمی شود گفت: یکی از افتخارات بزرگ ایران اسلامی این است که هیج جا بدون نظر مستقیم و غیرمستقیم مردم، تصمیمی گرفته نشده است.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: اگر اکنون به استاندارد سازی کالاها و خدمات بویژه آسانسورها تاکید دارم به این علت است که خود از استاندارد نبودن ها آسیب دیده ام.

صالحی گفت: برای جلوگیری از آسیب ها و مشکلات احتمالی باید بیش از پیش از موضوع استاندارد سازی توجه شود.

انتهای پیام/آ

تجلیل از نمونه ها و برگزیدگان عرصه استاندارد در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.