گاردین: بزرگترین دشمنان ترامپ مردم فقیر آمریکا هستند نه رسانه‌ها

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت برخلاف ادعای دونالد ترامپ، بزرگترین دشمنان او رسانه‌ها و دموکرات‌ها نیستند، بلکه مردم فقیر آمریکا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه گاردین در مطلبی به قلم «راس بارکان»، نویسنده و خبرنگار آمریکایی نوشت: زمانی که صحبت از دشمنان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به میان می آید، به نظر می رسد که دموکرات‌ها و رسانه ها در صدر فهرست قرار بگیرند؛ زیرا ترامپ رئیس جمهوری است که به اندازه نفس هایی که می کشد، واژه «اخبار جعلی» را به زبان می آورد.

گاردین در ادامه نوشت: اما باید گفت دشمنان اصلی ترامپ، خبرنگاران و یا حتی دموکرات‌ها نیستند؛ بلکه آمریکایی هایی هستند که در فقر زندگی می کنند. اقدام اخیر دونالد ترامپ در نابود کردن اوباماکر مسلما می تواند مجازاتی باشد برای آن دسته از افراد فقیری که به وی رأی ندادند و حتی افراد فقیری که وی را انتخاب کرده اند. لغو اوباماکر می تواند به آسیب پذیرترین و فقیرترین مردم آمریکا صدمه وارد کند. در واقع روش کار ترامپ اینگونه است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه فرمان قطع پرداخت یارانه به شرکت های بیمه درمانی برای اقشار کم درآمد را صادر کرد و گفت اوباماکر را آهسته آهسته از بین خواهد برد. با صدور این فرمان، آمریکایی های کم درآمد باید هزینه های بیشتری را برای درمان خود بپردازند.

به نوشته گاردین، این اقدام دونالد ترامپ باعث می شود که هزینه درمان برای افراد سالمند، بیمار و فقیر سر به فلک بکشد. اما هیچ کدام از این مسائل برای ترامپ اهمیتی ندارد. از آنجایی که برنامه مراقبت‌های بهداشتی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا موسوم به –اوباماکر—میراث اوست؛ باید از سوی دونالد ترامپ ویران شود! (زیرا) ترامپ تحمل هیچ کدام از میراث نخستین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا را ندارد. به عقیده ترامپ، هر چیزی که نشانه ای از باراک اوباما در آن وجود داشته باشد باید نابود شود.

اما دونالد ترامپ نمی تواند به طور قانونی اوباماکر را لغو کند؛ زیرا هیچ جایگزینی برای آن ندارد. حتی جمهوری خواهان مجلس سنا هم از جنون ترامپ رنج می برند. در حال حاضر ترامپ قصد دارد برنامه بهداشتی که از هر نظر می تواند به مردم فقیر کمک کند را از بین ببرد؛ زیرا این برنامه از دستاوردهای باراک اوباماست.

اگر مارکو روبیو و تد کروز، نامزدهای حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، هم در انتخابات پیروز می شدند، هم اکنون در مسیر نابود کردن برنامه مراقبت های بهداشتی قرار داشتند. در واقع حزب جمهوری خواهان، حزب پولدارهاست. پایه و اساس فرضیه آنها این است که افراد فقیر و ضعیف جامعه سزاوار رنج کشیدن هستند. در حال حاضر باراک اوباما دیگر در کاخ سفید نیست و جمهوری خواهان دولت را در دست گرفته اند. اگر دونالد ترامپ اندکی عاقل تر و داناتر بود، به اقدامات خود اندکی بیشتر می اندیشید.

حدود 10 میلیون نفر از مردم آمریکا در برنامه درمانی اوباماکر ثبت نام کرده اند و بیشتر آنها هم یارانه دریافت می کنند. دونالد ترامپ فرمان قطع پرداخت یارانه را درست زمانی امضا کرده است که در اول نوامبر ثبت نام دوره جدید برای پوشش بیمه در سال 2018 آغاز می شود.


انتهای پیام/

گاردین بزرگترین دشمنان ترامپ را مردم فقیر آمریکا دانست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار