ثابت كسايى مطرح کرد؛

تهرانى‌ها بیشتر گرفتار انواع درد مى شوند/ مشکلات روحى عامل ایجاد دردهاى مزمن

رئيس انجمن بررسى و مطالعه درد در ايران گفت: دردهاى تنشى در كلان شهرهايى مانند تهران بيشتر است و بايد به آن توجه ويژه اى كرد.

تهرانى‌ها بیشتر گرفتار انواع درد مى شوند/ مشکلات روحى عامل ایجاد دردهاى مزمنبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  معصومه ثابت كسايى رئيس انجمن بررسى و مطالعه درد در ايران در نشست خبرى سيزدهمين كنگره مطالعه درد ايران که امروز برگزار شد، گفت: درد موضوعى است كه همه رشته های پزشكى با آن درگير هستند تسكين درد از اجمله اهداف مهم انجمن محسوب مى شوند.

 ثابت كسايى ادامه داد: درد جسمانى و روانى با هم در ارتباط هستند و بسيارى از دردهاى مزمن منشا روانى دارند، آلودگى محيطى و روابط اجتماعى از جمله مسائلى است كه بر درد تاثير گذارند.

ثابت كسايى با اشاره به بومى سازى درد گفت: انواع سردرد در كلان شهرهايى مانند تهران بيش از ساير نقاط است و افرادى كه در حاشيه شهرها و مناطق روستايى زندگى مى كنند اغلب با دردهاى متفاوتى مواجه مى شوند و اين علت بومى سازى درد محسوب مى شود.

وى افزود: دردهاى تنشى در كلان شهرهايى مانند تهران بيشتر است و بايد به آن توجه ويژه اى كرد، دردها اغلب چند بعدى هستند و بايد از جنبه هاى مختلف بررسى شوند.

انتهای پیام/

سردرد در کمین چه کسانی است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار