فتاحی: تیم‌های بدهکار ایرانی مانند عربستانی‌ها محروم می‌شوند

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تیم‌های بدهکار ایرانی مانند ۵ باشگاه عربستانی مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت نمی‌کنند.

سعید فتاحی در گفت و گو با خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال محرومیت تیم فوتبال نفت طلائیه تهران از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: مجوز فعالیت مالک باشگاه نفت یک ماه دیگر تمدید شده است اما اگر او تا هشت آبان  نتواند مدارک تسویه حساب با طلبکاران و همچنین سایر اسناد مربوط به صدور مجوز حرفه ای را ارائه دهد، احتمال حذف نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا زیاد است و در این صورت ذوب آهن جایگزین این تیم در لیگ قهرمانان آسیا می شود.

او درمورد به صدا در آمدن زنگ خطر برای تیم های بدهکار ایرانی با توجه به محرومیت تیم های الاتحاد و النصر عربستان از حضور در لیگ قهرمانان گفت: AFC تاکنون در مورد محرومیت تیم های عربستانی از لیگ قهرمانان آسیا تصمیم خاصی نگرفته است اما از آنجایی که کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال عربستان برای 5 باشگاه این کشور مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را صادر نکرده است، باید حذف آن ها را قطعی بدانیم. این امر در صورتی که تیم های ایرانی تکلیف بدهی هایشان را مشخص نکنند، برای آن ها هم تکرار می شود. بنابراین تیم های ایرانی باید هرچه سریع تر مدارک خود را به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارائه دهند.

فتاحی درباره احتمال برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه شهدای اروندان خرمشهر تصریح کرد: در روزهای اخیر وضعیت چمن ورزشگاه خرمشهر را ارزیابی کردیم و نکات لازم را به مسئولان این شهر اطلاع دادیم. آن ها قول داده اند تا اردیبهشت 97 نقایص ورزشگاه اروندان را برطرف کنند اما در صورت محقق نشدن این امر، به احتمال فراوان فینال جام حذفی را در ورزشگاه دیگری برگزار می کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره محرومیت مهدی کیانی و عارف آغاسی، 2 بازیکن تیم تراکتورسازی توسط کمیته اخلاق اظهار کرد: نامه محرومیت کیانی و آغاسی و البته حکم محرومیت 3 ماهه مربی تیم لیگ برتری تاکنون به سازمان لیگ ابلاغ نشده است و آن ها در حال حاضر از نظر سازمان لیگ مشکلی برای فعالیت ندارند اما هر زمان که حکم محرومیتشان به دست ما برسد، بلافاصله این موضوع را اعمال می کنیم.

فتاحی درمورد اینکه آیا بازیکنان استقلال و پرسولیس در صورت محرومیت در جام حذفی می توانند در دربی 85 به میدان روند یا خیر، گفت: در صورتی که بازیکنان استقلال و پرسپولیس در جام حذفی کارت قرمز بگیرند و تیم آن ها از دور رقابت ها کنار برود، محرومیت آن ها برای دربی 85 اعمال می شود اما درصورتی که آن ها در بازی های جام حذفی اقدامی انجام دهند که دچار محرومیت انضباطی شوند، مشکلی برای حضور در دربی ندارند.

او درمورد تاریخ برگزاری دیدار معوقه پرسپولیس و صنعت نفت از هفته هشتم لیگ برتر بیان کرد: این موضوع بستگی به بازی های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دارد. شاید این تیم بتواند الهلال را در بازی برگشت شکست دهد. در کل برای اعلام تاریخ دقیق بازی پرسپولیس و صنعت نفت منتظر مشخص شدن وضعیت نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان هستیم.

انتهای پیام/

اظهارات فتاحی درباره احتمال حذف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار