رئيس رسانه ملی:

مردم ايران بايد جاذبه‌های گردشگری سوريه را بيشتر بشناسند

رئيس سازمان صداوسيما گفت: مردم ايران اطلاع دقيقی از جاذبه‌ها گردشگری سوریه ندارند لذا ما بايد اين جاذبه‌ها را بهتر به آن‌ها بشناسانيم.

مردم ايران بايد جاذبه‌های گردشگری سوريه را بيشتر بشناسندبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ دکتر علی عسکری رئيس سازمان صداوسيما در ديدار با وزير گردشگری سوريه گفت: مردم ايران همواره سوريه را با مرقد مطهر حضرت زينب (س) و حضرت رقيه(س) می شناسند و اطلاع دقيقی از جاذبه‌های گردشگری اين كشور ندارند لذا ما بايد سعی كنيم اين جاذبه‌ها را بهتر به آن‌ها بشناسانيم.

دكتر علی عسكری با بيان اينكه اميدواريم با ايجاد زمينه‌ای مناسب شاهد سفرهای مردم ايران به سوريه باشيم، افزود: جنگ تحميلی طراحی شده از سوی دشمنان، لطمه‌ای بزرگ برای اين كشور بود كه بايد دست به دست هم دهيم و زمينه را برای ساخت سوريه‌ای قوی تر فراهم كنيم.

رئيس رسانه ملی با اشاره به تجربيات فراوان كشورمان بعد از جنگ تحميلی گفت: ما آماده‌ايم تا تجربيات خود را به صورت ويژه در اختيار دوستان سوری قرار دهيم تا هر چه زودتر سوريه‌ای قوی تر را شاهد باشيم.

دكتر علی عسكری با بيان اينكه توجه مردم ايران به سوريه پس از جنگ اخير بيشتر شده است، افزود: مردم ما امروز حتی نام روستاهای سوريه را می دانند و دوست دارند بعد از پايان جنگ و شروع دوران آرامش آنجا را از نزديك ببينند.

وزير گردشگری سوريه هم در اين ديدار با تشكر از رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ايران افزود: اين ديدارها باعث می شود كه ما بتوانيم يك روابط جديدی را پايه گذاری كنيم و در آينده بهترين استفاده‌ها را داشته باشيم.

بشر يازجی جنگ سوريه را تروريسم رسانه‌ای خواند و افزود: ما بايد آنچنان همكاری رسانه‌ای را گسترش دهيم تا اين تروريسم رسانه‌ای از بين برود و در مقابل فرصت‌های برابر فرهنگی اقتصادی فراهم آيد.

وزير گردشگری ‌سوريه پيشرفت‌های جمهوری اسلامی ايران در زمينه‌های مختلف را چشمگير دانست و گفت: متأسفانه مردم سوريه خيلی از اين پيشرفت‌ها اطلاع ندارند و ما بايد با گسترش همكاری ها و ارتباطات بيشتر اين پيشرفت ها را به اطلاع آن‌ها برسانيم.

بشر يازجی به برنامه‌ريزی اين وزارت‌خانه برای سفر گردشگران ايرانی به مرقد مطهر حضرت زينب (س) اشاره كرد و گفت: من سفری به مشهد داشتم و بر اساس آنچه كه مشاهده كردم سعی می كنيم تسهيلات ويژه‌ای را برای زائران ايرانی در دمشق فراهم كنيم.

وی در پايان از تلاش‌ها و همكاری های جمهوری اسلامی ايران قدردانی كرد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
جاذبه هاى گردشگرى هم دارد؟