معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد آمریکا امروز به خطری برای امنیت جهان تبدیل شده و با موضع گیری علیه برجام به باج خواهی از متحدانش پرداخته است.

شیخ نعیم قاسم: رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد که فردی عهدشکن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی العهد نوشت شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموزان دبیرستان المصطفی (ص) تصریح کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به معاهدات بین المللی و تعهدات، پایبند نیست و فردی مستبد و ظالم به تمام معنای کلمه است و ان شاء الله سرنگون خواهد شد. او از شکست آمریکا در چند پرونده منطقه رنج می‌برد و می‌خواهد سیاست‌های واشنگتن را با استفاده از زور به ملت‌های منتطقه تحمیل کند که البته شکست خورده است و شکست خواهد خورد.

شیخ نعیم قاسم گفت: ترامپ برای لغو برجام توجیهاتی خیال پردازانه را در برابر جهانیان مطرح کرده است و ادعا می‌کند که ایران به برجام پایبند نیست. این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی و همه قدرت‌های بزرگ جهان پایبندی ایران را به برجام تائید کرده اند. ترامپ در واقع به دنبال گریزگاهی برای ناکامی‌های سیاسی اش است. این موضع گیری ترامپ سیاسی است، زیرا نمی‌تواند ایران قدرتمندی که قادر به دفاع از ملت خویش است و در مسیر پیشرفت علمی و اقتصادی قرار دارد تحمل کند. ترامپ نمی‌تواند شاهد پیروزی سوریه و بازگشت اتحاد به این کشور و حفظ جایگاه این کشور در محور مقاومت و بازسازی آن باشد. ترامپ نمی‌تواند وجود حزب الله بازدارنده در برابر اسرائیل و مقاومت در برابر قدرت آن را تحمل کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آمریکا امروز به خطری برای امنیت جهان تبدیل شده و با موضع گیری علیه برجام به باج خواهی از متحدانش در جهان پرداخته است. هیچ یک از متحدان آمریکا امروز با ترامپ موافق نیستند. من به واشنگتن و کل جهان توصیه می‌کنم از ترامپ فاصله بگیرند و او را به انزوا بکشانند وگرنه وی پیش از هرکس دیگر برای آمریکا فاجعه‌ای را رقم خواهد زد.

شیخ قاسم افزود: تنها کسانی که از ترامپ حمایت کرده اند سردمداران اسرائیل، عربستان سعودی، امارات و بحرین هستند که گرو‌ه‌های سرخورده بین المللی و مستبدین به شمار می‌آیند. آیا این نکته نشان نمی‌دهد که آن‌ها در وضعیت پست فرهنگی و سیاسی و اخلاقی هستند؟

 انتهای پیام/

اظهارات شیخ نعیم قاسم درباره اظهارات خصمانه ترامپ در قبال برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار