تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های شهرکرد و کارلتون کانادا به منظور ساخت «اطلس زبانی» امضا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛  شایان شامحمدی رئیس دانشگاه شهرکرد از امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی میان این دانشگاه و مرکز تحقیقات ژئوماتیک و نقشه‌برداری دانشگاه کارلتون کانادا بمنظور ساخت «اطلس زبانی» خبر داد.
 
وی گفت: این تفاهم‌نامه توسط مهران عربی سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه شهرکرد و ساندرا کراکر معاون رئیس در بخش فعالیت‌ها و ابتکارات راهبردی دانشگاه کارلتون کانادا، به‌صورت غیر‌حضوری و با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک برای مدت سه سال امضا گردید.
 
شامحمدی اضافه کرد: تحقیق و انتشار در حوزه مستندسازی و نقشه‌نگاری زبانی با تمرکز بر زبان‌ها و گویش‌های موجود در ایران، توسعه فناوری نقشه‌نگاری زبانی در چارچوب پروژه متن‌باز نونالیت برای ساخت اطلس زبانی، مشورت در زمینه چگونگی درخواست برای سرمایه‌گذاری تحقیقاتی و همچنین تبادل دانش و تجربه از مفاد این تفاهم‌نامه است.
 
دانشگاه شهرکرد در غرب شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۴۰ گرایش دکتری، ۸۸ گرایش ارشد و ۳۷ رشته کارشناسی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که از این تعداد سه هزار و ۱۷ نفر پسر و مابقی دختر می‌باشند.

همچنین ۳۲۵ عضو هیئت علمی، شامل ۱۹۰ استادیار، ۹۳ دانشیار، ۲۹ استاد تمام و ۱۳ نفر نیز به صورت مربی در دانشگاه شهرکرد فعالیت دارند.

این دانشگاه در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر و جزو مؤثرترین دانشگاه‌های مهندسی دنیاست.

انتهای پیام/خ

 

تفاهم‌نامه همکاری ساخت اطلس زبانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار