اجرای ۵۵۰۰ متر گاردریل در جاده های کرمان

عملیات نصب حدود ۵ هزار و ۵۰۰ مترگاردریل دوموج و سه موج جهت حفاظت از ۱۳۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت متوسط جاده‌ای استان کرمان به اتمام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علی عبدالهی؛ رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: امروزه تعداد تصادفات جاده‌ای در کشور‌ها رو به افزایش است، در نتیجه خسارات مالی و جانی ناشی از آن که بر خانواده‌ها و اقتصاد کشور تحمیل می‌شود بسیار بالا بوده که این خسارت‌های جانی و مالی در مواردی غیرقابل جبران است.
وی با اشاره به اینکه علل مهم این تصادفات مرگبار در جاده‌ای کشورمان سرعت غیر مجازاست افزود: در اجرای صحیح قوانین محدود کننده سرعت مهمترین ابزار علاوه بر حضور پلیس، نصب سرعت سنج و دوربین در مکان‌های مناسب است که به صورت ۲۴ ساعته و هوشمند کنترل می‌شود.
وی افزود:در همین راستا اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان، طرح نصب و راه اندازی ۱۳۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات سرعت را در بخشی از راه‌های شریانی استان در دست اجرا دارد که با این اقدام حدود ۲ هزار کیلومتر دیگر از راه‌های مواصلاتی زیر پوشش کنترل هوشمند ترافیک خواهند رفت.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: عملیات نصب سامانه‌های کنترل سرعت متوسط از اوایل امسال با جانمایی و مکان یابی آغاز شده و گاردریل‌های حفاظتی آن‌ها در ۱۳۰ نقطه در حال نصب است که به نظر می‌رسد تا پایان امسال شاهد بهره برداری از این سامانه باشیم.
عبدالهی گفت: نصب دوربین‌ها مورد نظر تمام کریدور‌های شریانی استان را شامل می‌شوند و این محور‌ها شامل محور‌های کرمان، سیرجان، سیرجان- بندرعباس، سیرجان- شیراز، سیرجان- شهربابک، شهربابک- انار، انار- یزد، کرمان- رفسنجان، رفسنجان- انار، کرمان – راور، انتهای حوزه به سمت مشهد، کرمان- بم، بم- رستم آباد، رستم آباد- زاهدان، رستم آباد- ایرانشهر و محور زرند به سمت رفسنجان است که تا حدودی تمام شریان‌های اصلی زیر پوشش این دوربین‌ها قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: آغاز عملیات نصب دوربین‌ها با احداث گاردریل در محور‌های مواصلاتی استان در حال اجرا می‌باشد که تیپ مشخصی از گاردریل‌های دوموج و سه موج هم اکنون در محور کرمان، ماهان، بم در حال نصب است.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان یاذآور شد: محور کرمان- سیرجان عملیات نصب گاردریل، نصب فونداسیون، فنس و دکل هم انجام شده ضمن اینکه در تمام محور‌های استان عملیات عمرانی عملیات تامین برق و تهیه طرح‌های برق را خواهیم داشت که بعد از تصویب در روز‌های آینده محور سیرجان، بندرعباس و محور بم به سمت رستم آباد، زاهدان و ایرانشهر نیز مجهز به دوربین خواهند شد.
انتهای پیام/ی

نصب گاردریل در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.