بازگشت ۳۵ هکتار به چرخه تولید کشاورزی فریدونکنار

۳۵ هکتار از زمین‌های بلاکشت به چرخه تولید کشاورزی فریدونکنار بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا ضیایی مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: با انجام دهگردشی‌ها و بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ هکتار از اراضی بلاکشت شناسایی شد.

وی افزود: با پیگیری‌های اداره امور اراضی ۳۵ هزارمترمربع احیا شد و به چرخه تولید برگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار از اجرای ۱۹ مورد حکم قلع و قمع تغییر کاربری اراضی و ۳ مورد حکم قطعی قلع و قمع در ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

ضیایی با اشاره به اهمیت حفظ کاربری اراضی در تأمین امنیت غذایی جامعه افزود: در راستای حراست از بستر تولید محصولات کشاورزی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۱۹ مورد حکم قلع و قمع در ۶ ماهه نخست امسال در شهرستان فریدونکنار اجرائی شد.

وی گفت: ۳ مورد از احکام قطعی قلع و قمع بنای غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون به اجرا در آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه امسال به ۱۴ نفر از متخلفین تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی این شهرستان اخطار کتبی داده شد، افزود: رفع تداخل ۹۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان نیز در دست اجراست.

محمدرضا ضیائی گفت : تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهر‌ها و خارج از آن ممنوع است.

وی افزود: از روستاییان و کشاورزان درخواست می‌شود در صورتی که قصد احداث بنا یا دیوارکشی اراضی زراعی و باغی خود را دارند، حتماً قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مشاوره دریافت و برای اخذ مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

رونق زمین‌های بلاکشت در فریدونکنار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.