برگزاری سومین محفل خاطره پایداری با حضور سردار هدایتی در یزد

 هم‌زمان با سالگرد عملیات تک زید سومین محفل خاطره پایداری با حضور سردار هدایتی و جمعی از راویان و رزمندگان یزدی در حوزه هنری استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سردار رضا هدایتی به بیان خاطراتی از این عملیات ظفرمندانه پرداخت و از جانفشانی، ایثار و رشادت رزمندگان اسلام در این نبرد مطالبی را بیان کرد.

وی با قدردانی از کسانی که در حوزه دفاع مقدس قلم می‌زنند و نسبت به ثبت و ضبط خاطرات آن دوران اهتمام می‌ورزندگفت: تداوم راه شهدا با تبیین خاطرات و رشادت‌های آن عزیزان و ایجاد روحیه مقاومت و شهادت طلبی در جامعه محقق می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تبیین و ترویج خاطرات شهدای مظلوم و رزمندگان سلحشور دفاع مقدس افزود: امروز جامعه بیش از پیش به بازگویی خاطرات و منش شهدا نیاز دارد.

این یادگار دفاع مقدس ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین رزمندگان دیروز و راویان امروز، بر تداوم این محفل صمیمی و بی‌ریا تأکید و خاطر نشان کرد: بالندگی، پیشرفت، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است و همه باید قدردان آن باشیم.

در ادامه مهدی بیدآبادی از فرماندهان دفاع مقدس، حسینی‌پور رزمنده و جانباز و اکبر رحمانی از رزمندگان و راویان جهاد 8 ساله خاطراتی را از عملیات تک زید بیان ‌کردند.

پاسگاه زید در شمال منطقه عمومی شلمچه در غرب جاده اهواز ـ خرمشهر، از محورهای اولیه عراق و از راه‌های دستیابی به این جاده و همچنین یکی از محورهای عملیات رمضان بوده است.

در سال 1363 تیپ الغدیر در خط پدافندی منطقه زید مستقر بود که ارتش بعث عراق با یک تک، بخشی از منطقه را تصرف کرد، اما بلافاصله الغدیریان به فرماندهی شهید حاج ابراهیم جعفرزاده پاتک کرده و منطقه را پس گرفتند که در خطبه‎‎های نماز جمعه تهران با تعبیر تیپ پیروز الغدی به آن حماسه پرداخته شد و از آن پس، تیپ یزدی‌ها به تیپ پیروز الغدیر معروف شد.

یادآور می‌شود: محافل ماهانه خاطره گویی رزمندگان یزدی با عنوان پایداری یکشنبه‌های آخر هر ماه در حوزه هنری استان برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است.

به مناسبت فرا رسیدن 25 مهرماه سالروز عملیات تک زید که در سال 1363 با محوریت تیپ الغدیر یزد در منطقه پاسگاه زید به وقوع پیوست، سومین محفل ماهانه خاطره پایداری با حضور فرماندهان، راویان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار