مدیر خانه سکه ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تمبر گاندی در ایران به فروش می‌رسد

پرنیا گفت: تمبر مهاتما گاندی تولید مشترک ایران و هندوستان است که به زودی در کشورمان به فروش می‌رسد.

تمبر گاندی در ایران به فروش می رسدرحیم پرنیا مدیر خانه سکه ایران، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از آغاز فروش تمبر «مهاتما گاندی» در ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: خانه سکه ایران تا به امروز مجری تخصصی تمبر‌های کلان ایران بود و تمبر‌های طلایی امام‌خمینی (ره)، حافظ و فردوسی را کار کرده و خوشبختانه با استقبال چشمگیری مواجه شده است و این حرکت جذابیت خاصی برای سرمایه‌گذاران و کلکسیون‌دار‌ها داشت.

وی افزود: برای کار جدید مهاتما گاندی را انتخاب کردیم؛ زیرا شخصیت‌هایی که تا به امروز بر روی پرتره آن‌ها کار شده، شخصیت‌های جهانی هستند که ارزش انسانی دارند. ما دنبال یک شخصیت خارجی بودیم که مشابه شخصیت‌هایی باشد که در ایران کار کرده‌ایم و مردم ایران او را دوست دارند. تمبر مهاتما گاندی تولید مشترک کشورمان و هندوستان است.

مدیر خانه سکه ایران خاطرنشان کرد: تمبر مهاتما گاندی ۲۰۰۰ قطعه خواهد بود که در قطع‌های بزرگ (۱۰ گرم) و قطع متوسط (۵ گرم) با یک گرم شمش خالص تولید شده است و پس از فروش قالب‌ها معدوم می‌شوند. این تمبر در داخل ایران توزیع می‌شود و قرار بر این است که توزیع آن در کشور‌های دیگر برعهده کلکسیون‌دار‌ها و تجار ایرانی باشد. کار فوق العاده‌ای که انجام شد، تولید تمبر از جنس مس است و این کار را برای نخستین بار انجام داده‌ایم. وقتی به جدول مندلیف نگاه کردیم، متوجه شدیم در میان فلزات موجود تنها فلزی که به ویژگی شخصیت مهاتما گاندی می‌خورد، مس است. شخصیتی که عمومیت دارد؛ مردم استفاده زیادی از او می‌کنند و منتی هم بر سر دیگران نمی‌گذارد.

 

انتهای پیام/

 

انتشار و توزیع تمبر مهاتما گاندی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار