مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان:

شهادت هنرمندانه ترین پیام ماندگار کربلا برای بشریت است

مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان گفت : امام حسین علیه السلام هنرمندترین انسان تاریخ با پیام ماندگار شهادت برای بشریت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مدرس‌زاده، در شب شعر آیینی هفدمین دوره سوگواره هنر در ساحت عاشورا در کاشان گفت :اگر هنر عبارت باشد از کاری که دیگران از انجام آن ناتوان‌ هستند و هر کسی نمی‌تواند از آن بهره‌مند باشد سالار شهیدان هنرمندترین فرد و دارای هنری‌ترین کارهاست.
وی، در توضیح هنرمند خواندن امام حسین(ع) عنوان کرد: حضرت اباعبدالله(ع)، از درون شهادت با خون و سر از تن جدا، مسیر و پیامی ماندگار را برای بشریت به ارمغان آورد که این هنرمندانه‌ترین اثر،‌ تنها از هنرمندترین انسان تاریخ برمی‌آید.
این استاد دانشگاه،  با اشاره به اینکه بهترین هنر شهادت و انسان‌سازی است افزود: در کارگاه هنر سیدالشهدا، افراد مختلفی از نوزاد شش ماهه تا پیرمرد 90 ساله پرورش یافتند که این گوناگونی عالی‌ترین نشانه مکتب حسین(ع)  است.
مدرس زاده،  در ادامه با اشاره به برگزاری هفدمین دوره سوگواره هنر در ساحت عاشورا در کاشان گفت: برگزاری این سوگواره در 17 سال اخیر با وجود فراز و نشیب‌های فراوان و تغییرات مدیریتی در حوزه شهری و حضور دست‌اندرکاران مختلف، گه همچنان پابرجا مانده است نشان می‌دهد آنچه که به عاشورا و اهل بیت متصل باشد ماندگار می‌ماند.
 شایان ذکر است :شب شعر آیینی هفدمین دوره سوگواره هنر در ساحت عاشورا با حضور شهردار کاشان ، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سایر مسوولان فرهنگی را این شهرستان در فرهنگسرای مهر این سازمان برگزار شد. 
 
انتهای پیام/م
 

بهترین هنر شهادت و انسان‌سازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.