آبان ماه سال جاری؛

بازديد همگانی از مراكز آموزش فنی و حرفه ای خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از بازديد همگاني از مراكز آموزش فني و حرفه ای استان در آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: برنامه بازديد همگانی از مراكز آموزش فنی و حرفه ای استان، 20 تا 25 آبان ماه سال جاری به صورت هماهنگ كشوری برگزار می شود.

وی بیان داشت: طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و شناساندن آموزش‌های مهارتی اجرا می‌ گردد.

سواعدی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای تحقق بند دوم سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار، ارتقای توان کارآفرینی و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت آن‌ها، به‌عنوان یکی از متولیان اصلی نظام آموزش مهارت و فناوری در جهت تحقق اهداف سند چشم‌انداز، سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در ادامه اذعان داشت: اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیش تر آموزش‌های مهارتی در جامعه و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور از ابزارهای کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در راستای اجرای سند برنامه‌های تحول مهارت و با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و ضرورت معرفی آن‌ها به آحاد جامعه، بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود. اجرای این برنامه اثرگذاری مطلوبی را در توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و شناساندن آموزش‌های مهارتی برای اقشار مختلف جامعه به همراه دارد.

وی افزود: بازديد همگانی از حدود55 مركز آموزش فنی و حرفه ای ثابت دولتی، مجهز به تجهيزات كارگاهی و آموزشی و مربيان توانمند و با تجربه كه ارائه دهنده آموزش های مهارتی در خوزستان فرصتی مغتنم در راستای ارتقای ارتباط با مخاطبان سازمان اعم از دانش آموزان، كارجويان، دانشجويان، فارغ التحصيلان دانشگاهی، اتحاديه های اصناف و صنايع و ... را فراهم می سازد.

انتهای پیام/گ

از مراكز آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بازدید می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.