معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان:

۷ پایگاه واکنش سریع در اصفهان مجوز گرفت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: هفت پایگاه واکنش سریع هلال احمر در اصفهان تاسیس شد و مجوز دریافت کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش کریمی  اظهار داشت: از حدود یکسال پیش جمعیت هلال احمر اصفهان تیم واکنش سریع تربیت کردند و دوره های آموزشی را به آنها تعلیم دادند.

وی بیان داشت: در هر تیم واکنش سریع استان پنج نفر به صورت شیفتی فعالیت می کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: پس از آن اقدام به آموزش تیم واکنش سریع در شعب شهرستان‌ها کردیم که در ابتدای کار هفت شهرستان را به صورت پایلوت انتخاب کردیم.

وی با اظهار اینکه در هر تیم واکنش سریع شعب شهرستان، سه نفر فعالیت می کنند، ادامه داد: تیم‌های واکنش سریع در پایگاه‌های کاشان، نایین، مبارکه، شهرضا، گلپایگان، نجف آباد و شاهین شهر مستقر می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه در آبان ماه دوره آموزشی برای این تیم‌ها در شعب و پایگاه‌ها برگزار می‌کنیم، اضافه کرد:‌ در این تیم‌ها نجاتگران دوره‌های تخصصی مختلف آموزش می بینند و با گذراندن دوره تکمیلی در بحث جاده، کوهستان، سیلاب، آوار واسکان به حالت آماده باش در می آیند.

وی تصریح کرد: در نظر داریم که در ۲۶ شعب تحت پوشش جمعیت هلال احمر اصفهان، تیم واکنش سریع مستقر شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: چرخه مدیریت بحران تنها مخصوص حوادث و سوانح خاص نیست، جوامعی موفق هستند که برای مرحله قبل از حادثه تلاش و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی اظهار داشت: در چرخه مدیریت بحران که شامل اقدامات قبل، حین  و بعد حادثه است برای کاهش تلفات بهترین روش، آموزش اقدامات قبل از حادثه است.

کریمی هزینه‌ مقابله و پاسخگوئی در حوادث را گزاف دانست و بیان داشت: نباید برای حوادث هزینه کرد بلکه با آموزش خانواده‌ها باید افراد را در حد و توان خودشان توانمند کرد.

وی شرکت در دوره طرح خادم را ضروری دانست و گفت: موضوع امداد و نجات آنقدر مهم و ارزشمند است که ما به آن دسته از افرادی که در دوره‌ها شرکت کرده‌اند، شرکت در دوره‌های باز آموزی را توصیه می‌کنیم.

وی در خصوص نیروهای داوطلب استان اصفهان، تصریح کرد: هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت جوان داوطلب در جمعیت هلال احمر حضور دارند که دوره‌های نجاتگر ۱، ۲ و ۳ و دوره ایثار را پشت سر گذاشته‌اند  و در پایگاه‌های ما مشغول به خدمت هستند.

کریمی اضافه کرد: سه هزار و ۶۰۰ نفر نیز در حوزه حوادث با جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه ارتباط کاری دارند و تنها مبلغی که هلال احمر به آن‌ها پرداخت می‌کند هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها است.

 

انتهای پیام/م

 

صدور مجوز ۷ پایگاه واکنش سریع در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.