رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد:

امکان پرداخت تسهیلات 15 میلیارد تومانی برای نوسازی واحدهای صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: واحدهای صنعتی که درصدد نوسازی هستند بین 10 میلیاردتا 15 میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسرافیل احمدیه امروز در نشست مشترک واحدهای شهرک صنعتی مورچه‌خورت شهرستان شاهین‌شهر و میمه در گروه صنعتی انتخاب این شهرک صنعتی اظهار کرد: واحدهای صنعتی که در صدد نوسازی هستند بین 10 میلیارد تا 15 میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی افزود: واحدهای صنعتی قدیمی از جمله سنگ‌بری‌های مستقر در این شهرستان می‌توانند با تشکیل گروه‌های بزرگ صنعتی تسهیلاتی تا حداکثر 15 میلیارد تومان به‌ منظور خرید تجهیزات پیشرفته دریافت کرده و محصولات خود را صادر کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: دولت امسال در اجرای طرح رونق اقتصادی، تسهیلات تا 2 میلیارد تومانی به واحدهای کوچک و تا 3 میلیارد تومان به واحدهای در حال ساخت با 60 درصد پیشرفت اعطا می‌کند.

وی به اعطای 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال گذشته به واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ استان اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: این مقدار تسهیلات اعطاشده، استان اصفهان را در ردیف بیشترین دریافت کننده‌های تسهیلات اشتغال قرار داده است.

احمدیه ادامه داد: هزار و 60 واحد کوچک که اشتغال‌زایی تا حداکثر 50 نفر دارند سال گذشته 813 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند، 814 میلیارد تومان نیز به واحدهای متوسط که اشتغال بین 50 تا 100 نفر دارند اعطا شد و واحدهای بزرگ هم که اشتغال بیش از 100 نفر دارند، بالغ بر900 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی در پایان اذعان داشت: نظام بانکی با تصویب شورای پول و اعتبار و با هدف حمایت از واحدهای صنعتی نرخ سود تسهیلات را از 24 درصد به 18 درصد کاهش داده است، با وجود این در صورت کاهش بیشتر نرخ تسهیلات، بخش صنعت توانایی بیشتری برای تولید و اشتغال خواهد یافت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.