یک مقام کره شمالی که نام وی فاش نشده است گفت تا زمانی که کره شمالی به موشکی با قابلیت هدف قرار دادن مراکز شهری آمریکا دست پیدا نکرده باشد، دیپلماسی خارج از میز است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام کره شمالی که نام وی فاش نشده است روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت تا زمانی که کره شمالی به موشکی با قابلیت هدف قرار دادن ساحل شرقی آمریکا و مراکز شهری این کشور مانند واشنگتن و نیویورک به منظور مقابله با تجاوز آمریکا دست پیدا نکرده باشد، دیپلماسی برای پایان دادن به بحران کنونی خارج از میز است.

وی افزود: «ما می خواهیم پیش از آنکه وارد روند دیپلماسی با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بشویم، پیامی روشن ارسال کنیم، این که کره شمالی از توانایی دفاعی و تهاجمی مطمئن برای مقابله با هرگونه تجاوز آمریکا برخوردار است.»

دیپلمات های بلندپایه در آمریکا و ژاپن روز سه شنبه توافق کردند برای وادار کردن کره شمالی به حضور بر سر میز مذاکره، به فشار اقتصادی بر این کشور ادامه دهند.

جان سالیوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شینسوکه سوگیاما همتای ژاپنی خود گفت: ما باید به همراه متحدانمان خودمان را برای بدترین سناریو در صورت شکست دیپلماسی آماده کنیم.

در همین حال سفیر آمریکا در کره جنوبی اطمینان داد سئول و واشنگتن از گزینه نظامی در برابر کره شمالی تنها به عنوان آخرین گزینه استفاده خواهند کرد.

وی افزود هدف دولت ترامپ از اعمال تحریم ها و فشار بر کره شمالی، در نهایت دستیابی به راه حلی صلح آمیز برای پایان دادن به بحران کره شمالی است.

آمریکا روز دوشنبه تمرین های دریایی 10 روزه ای را با کره جنوبی با تمرکز بر ماموریت های پاکسازی مین آغاز کرد. در گذشته تمرین های نظامی گسترده آمریکا و کره جنوبی با آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی روبرو شده است.

کره شمالی به نوبه خود اعلام کرده است هرگز نخستین طرفی نخواهد بود که ممکن است آغازگر حملات هسته ای باشد. کره شمالی همچنین تاکید کرد توانایی این کشور برای هدف قرار دادن پایتخت آمریکا با استفاده از تسلیحات خود یک بازدارندگی قوی است.

انتهای پیام/

استراتژی بازدارندگی تسلیحاتی کره شمالی تا موشکی با قابلیت هدف قرار دادن مراکز شهری آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار