درخواست کشور‌های ثروتمند برای برگزاری مجدد همه‌پرسی درباره برکسیت

کشور‌های عضو «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» خواستار تکرار همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، که از کشورهای ثروتمند جهان تشکیل شده است، یک پیشنهاد جنجالی به انگلیس ارائه کرده اند.

کارشناسان اقتصادی در این سازمان خواستار تکرار همه پرسی درباره اجرایی شدن طرح برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) شدند، به امید اینکه این بار طرح مذکور رای نیاورد و انگلیس از فروپاشی اقتصادی که پیامدهای آن دامن گیر باقی کشورهای توسعه یافته نیز می شود، نجات یابد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، که از قدرت و نفوذ بالایی برخوردار است، هشدار داد بن بست در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، هم اکنون اوضاع آشفته ای برای برکسیت بوجود آورده که پیامدهای شدیدی به دنبال خواهد داشت. پیشنهاد این سازمان تجدید نظر بر روی موضوع بحث برانگیز برکسیت و لغو آن است تا اتحادیه اروپا از پیامدهای آن در امان بماند.

در گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آمده است: در موضوع برکسیت، یک تصمیم سیاسی برای متوقف کردن روند اجرایی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مانند تغییر نظر اکثریت نمایندگان و یا برگزاری مجدد یک همه پرسی، تاثیر مثبتی بر به نتیجه رسیدن موضوع خواهد داشت.

این پیشنهاد، موافقان برکسیت را به شدت عصبانی می کند؛ اما جبهه مبارزان علیه این طرح را تقویت می کند که می توانند به مردم انگلیس فرصتی دوباره برای حضور در همه پرسی و اعلام نظرشان دهد، آن هم در شرایطی که رای دهندگان به آگاهی بیشتری نسبت به پیامدهای برکسیت دست یافته اند.

«ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، تاکید دارد خروج این کشور از اتحادیه اروپا اول مارس 2019 انجام خواهد شد. به موجب قطع روابط تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا، پیش بینی رشد اقتصادی این کشور در سال 2019، 1.5 درصد کاهش یافته است.

حتی اگر همه پرسی دومی در حوزه بریتانیا برگزار شود، این خطر وجود دارد که مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی یک بار دیگر به آن رای مثبت دهند. خروج از قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا برای این دو کشور تاثیرات مثبتی در اقتصاد ملی به همراه دارد و طبیعی است از برکسیت حمایت کنند.

انتهای پیام/

پیشنهاد به انگلیس برای برگزاری همه‌پرسی جدید درباره برکسیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار