اجرای برنامه شهاب در مدارس گیلان

برنامه شهاب با هدف شناسايی توانمندی ناشناخته دانش آموزان در 2 هزار مدرسه گیلان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سیروس محمدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در چهارمین سال اجرای برنامه شهاب 40 هزار دانش آموز گیلانی مقطع ابتدایی در 2 هزار مدرسه زیر پوشش این طرح هستند.

وی افزود: برنامه شهاب با هدف كشف و شناسايی توانمندی های ناشناخته هر دانش آموز به صورت فردی و بدون قياس با ديگر دانش آموزان و هدايت هدفمند آنان در مسير خاص پی ريزی شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان تشکیل کلاس های فوق برنامه دعوت از صاحب نظران، فعالیت های برون مدرسه ای، آموزش و توجیه خانواده ها را برخی از اقدامات لازم برای اجرای برنامه شهاب ذکر کرد.

محمدی افزود: این برنامه از مهر 93 در پایه چهارم مدارس ابتدایی ناحیه دو رشت به اجرا درآمد و اکنون در شهرهای انزلی، لاهیجان، صومعه سرا، آستارا، لنگرود، رودسر، رودبار، تالش، فومن، آستانه اشرفیه و آموزش و پرورش ناحیه یک رشت اجرا می شود.

وی در مورد ساز و کارهای اجرای طرح شهاب گفت: هرساله جهت آشنایی معلمان پایه های مشمول و عوامل اجرایی ادارات و مدیران مربیان تربیت بدنی و مشاوران، دوره های ضمن خدمت با عناوین شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان و همچنین برای آشنایی اولیای دانش آموزان نیز جلسات آموزش خانواده برگزار می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: علاوه بر سنجش استعداد تحصیلی، ویژگی های چون خلاقیت، علایق شخصی، پشتکار و جستجوگری نیز مورد توجه و رصد قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/ع

 

اجرای برنامه شهاب در 2 هزار مدرسه گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.