معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اقلام دارویی و غذایی که برچسب اصالت ندارند مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان نیستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا سپهوندمعاون غذاو داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه طرح نشانگر تغذیه‌ای که بر روی مواد غذایی درج می‌شود از برنامه‌های خوبی است که در وزارت بهداشت برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: طی این برنامه مواد غذایی بنا به میزان نمک، چربی و قند با رنگ‌های مشخص طبقه بندی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با این برنامه که افق پنج ساله دارد، مردم می‌تواند ماده غذایی سالم خود را در بازار شناسایی و تهیه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح نشانگر‌های رنگی از چراغ راهنمایی و رانندگی الهام گرفته است و به ترتیب رنگ‌های قرمز، زرد و سبز کیفیت سلامت خطرناک، متوسط و سالم را نشان می‌دهد.

سپهوند با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های مهم برای تأمین سلامت غذایی مردم همکاری برون بخشی است، افزود: وزارت بهداشت نقش نظارتی دارد و سایر دستگاه‌هایی که در این بحث دخیل هستند باید وارد کار شوند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی مهم‌ترین دستگاه‌هایی هستند که در بحث تأمین غذا می‌توانند نقش حیاتی را به همراه وزارت بهداشت و درمان داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید کرد: محصولات کشاورزی و همچنین فرآورده‌های گوشتی سالم و ایمن به دست مردم نخواهد رسید مگربا نظارت وکنترل به موقع این دو دستگاه در بدو تولید محصولات و ورود وزارت بهداشت می‌تواند این مقوله را تکمیل کند.

سپهوند با بیان اینکه کنترل سموم و کود‌های شیمیایی کشاورزی در حد استاندارد در این راه فوق العاده حیاتی است که باید عزم جدی برای آن به وجودآید، ادامه داد: پیرو آن علوفه و غذای دام‌ها از همین محصولات تهیه می‌شود که اگر به خوبی کنترل نشود می‌تواند موجب تجمع در بدن دام‌ها شود ضمن این که تزریق بی رویه آنتی بیوتیک‌ها و مکمل‌های غذایی را نیز باید به آن افزود.

سپهوند به توزیع اقلام دارویی قاچاق در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما از نحوه‌ی ورود و چگونگی این اقلام به داخل کشور هیچ اطلاعی نداریم و بالطبع از سلامت آن‌ها هیچ اطلاعاتی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از اقلام دارویی و غذایی قاچاق می‌تواند زمینه ساز خیلی از مشکلات در حوزه سلامت شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه متأسفانه صحبتی که در بین مردم مرسوم شده این است که اجناس خارجی از داخلی بهتر هستند، گفت: اجناس قاچاق که خارجی هستند برچسب اصالت ندارند و هیچ تضمینی برای سلامت محتویات درون آن وجود ندارد که این یک خطر بالقوه برای مصرف کنندگان است.

سپهوند تأکیدکرد: اقلامی که برچسب اصالت ندارند به هیچ عنوان مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و از مردم انتظار داریم اقلامی که این برچسب را ندارند مصرف نکنند.

انتهای پیام/م

اقلام دارویی وغذایی فاقدبرچسب اصالت موردتایید وزارت بهداشت نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.