در نظر گرفتن ۶۵۰ نفر برای طرح کارورزی

برای امسال ۶۵۰ نفر در شهرستان گرگان برای طرح کارورزی و ورود به بازار کار در نظر گرفته شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ بی باک رییس اداره تعاون و کار گرگان در جلسه هماهنگی طرح کارورزی با کاریابی‌های غیر دولتی این شهرستان گفت: طرح کارورزی در افزایش سطح مهارت کاری و ایجاد زمینه جذب مهارت آموختگان در بازار کار نقش اساسی دارد.

وی افزود: در این طرح، فارغ التحصیلان دانشگاهی با محیط کار آشنا می‌شوند و باید تلاش کنیم تا افراد مهارت دیده نسبت به افراد فاقد مهارت بیشتر جذب بازار کار شوند.

موسی بی باک گفت: کاریابی‌های غیردولتی شهرستان در اجرای طرح کارورزی نقش بسیار مهمی دارند و انتظار ما این است که کاریابی‌ها به عنوان بازوان توانمند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای طرح کارورزی با همت مضاعف وارد شوند.

وی در ادامه گفت: در وضعیت کنونی علاوه بر ایجاد اشتغال سعی داریم سطح اشتغال را حفظ کنیم که لازمه این موضوع ایجاد بستر‌هایی برای تحقق رونق اقتصادی و اختصاص دادن اعتبار‌های پولی و بانکی است.

بی باک گفت: این طرح امسال با شرایط بهتری اجرا خواهد شد و واحد‌های پذیرنده از شرایط بهتری برخوردار هستند به صورتی که پس از اتمام دوره کارورزی اگر واحد پذیرنده و دانش‌آموخته جهت اشتغال وی به توافق برسند، واحد پذیرنده به مدت ۲ سال از سهم بیمه کارفرمایی معاف خواهد شد.

وی گفت: در ۴ تا ۹ ماه که دانش‌آموخته مهارت‌ها را به صورت آزمایشی آموزش می‌بیند مشمول قانون کار نمی‌شود و تنها بیمه مسئولیت مدنی دارد.

بی باک در آخر گفت: باید برای افزایش اشتغال، تلاش‌های جهادی را سر لوحه کار قرار داد و نباید با رویکرد‌های تفرقه آمیز، افزایش رشد اقتصادی و توسعه پایدار در جامعه متوقف شود.

انتهای پیام/ق
 

در نظر گرفتن بیش از ۶۰۰ نفر برای طرح کارورزی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار