یک تحلیلگر اقتصادی در گزارشی نژادپرستانه اعلام کرد آمریکا کشور بزرگی است، چون به وسیله سفیدپوستان اداره می‌شود.

اظهارات نژادپرستانه یک تحلیلگر اقتصادی: آمریکا کشور بزرگی است، چون به وسیله سفیدپوستان اداره می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ مارک فابر، سرمایه گذار سرشناس سوئیسی که به واسطه انتشار خبرنامه اقتصادی (Gloom Boom & Doom Report) به «دکتر دووم» معروف است در گزارشی نژادپرستانه اعلام کرد آمریکا کشور بزرگی است، چون به وسیله سفیدپوستان اداره می‌شود.

او در بخشی از این خبرنامه نوشت: خداروشکر که بیشتر جمعیت آمریکا را سفیدپوست‌ها تشکیل می‌دهند نه سیاه پوست ها! در غیر این صورت آمریکا شبیه به زیمبابوه می‌شد، هرچند زمانی مثل آن‌ها بود! آمریکا طی ۲۰۰ سال گذشته با حمایت اکثریت سفیدپوست در اوج پیشرفت‌های سیاسی و اقتصادی بوده است.

این تحلیلگر در ادامه گزارش نژادپرستانه خود نوشت: من یک نژادپرست نیستم، اما واقعیت بدون توجه به اینکه چقدر از نظر سیاسی نادرست است، باید بیان شود.

فابر به عنوان یکی از تحلیلگران بدبین بازار و اقتصاد شناخته می‌شود که اغلب در برنامه‌ای اقتصادی آمریکایی نظرات خود را ارائه می‌دهد و از این طریق به شهرت رسیده است. او همزمان با حوادث شارلوتسویل به حمایت از گروه سفیدبرتر پندار‌ها پرداخت و از جمع آوری مجسمه‌های قهرمانان جنگ داخلی آمریکا انتقاد کرد. این تحلیلگر سوئیسی در واکنش به جمع آوری مجسمه‌های قهرمانان جنگ داخلی آمریکا اعلام کرد آن‌ها فقط مجسمه افراد پرافتخاری بودند که تنها جرمشان چیزی بود که بسیاری از جوامع به مدت ۵ هزار سال برای آن جنگیدند و جمعیتی را به بردگی گرفتند.

بسیاری از مخاطبان این مجله اظهارات وی را نژادپرستانه توصیف کرده و از آن انتقاد کردند.

هشدار‌های فابر درمورد هرج و مرج اقتصادی، طی هفته‌های گذشته به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شده است. او اخیرا سقوط بازار سهام و فرو رفتن در بحرانی مالی شبیه به آنچه در سال ۲۰۰۸ رخ داد را پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/

 

اظهارات نژادپرستانه یک تحلیلگر آمریکایی درباره سیاهپوستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
مرتیکه همچین حرف میزنه که انگار رنگ بقیه آدما بنفشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
روانی همچین حرف میزنه انگار همه چیز بلده
آخرین اخبار