مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی:

نظارت 700ناظر شرعی بر کشتار دام درکشور

مسول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی گفت:700ناظر شرعی در کشور بر کشتار دام نظارت می کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،حجت الاسلام حمزه کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی در نشست خبری با خبرنگاران خراسان شمالی گفت: ناظر شرعی و بهداشتی از ابتدای ذبح تا پایان بارگیری در خارج از کشور حضور پیدا می کند وبه همین دلیل هیچ محموله گوشتی بدون نظارت ناظر شرعی و بهداشتی وارد کشور نمی شود.

وی اظهارکرد: تمام کشتارگاه های دام وطیور تحت نظارت شرعی و بهداشتی توسط ناظران هستند.

حجت الاسلام کلانتری افزود: در کشورهایی که به ایران صادارت دارند نیز ناظرین ما حضور دارند، حتی برخی از کشورهای همسایه به دلیل عملکرد درست ما، از وجود ناظرین ما استفاده می کنند.

حجت الاسلام کلانتری گفت: براین اساس مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان های دامپزشکی کل کشور به عنوان ناظرین شرعی سه وظیفه دارند، اولین وظیفه آنها تضمین حلیت و دومین وظیفه آنها تایید طهارت این محصولات است، به علت اینکه برخی از محصولات آماده طبخ و یا نیم پز هستند و باید نشان طهارت داشته باشند.

وی با اشاره به وظیفه سوم در باره اجزای حرام توضیح داد: یکی از مشکلات ما این بود که این اجزای حرام وارد بازار مصرف می شد در حالیکه حرام بود، آثار سوء بهداشتی داشت و باید معدوم می شد مگر اینکه قابل استفاده درست باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس شرکت هایی از بخش خصوصی ساماندهی شده اند که با کشتارگاه ها قرارداد دارند و اجزای حرام را برای مصارف غیر انسانی صادر می کنند، که علاوه بر سوددهی از دسترس بازار نیز خارج می شود.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده اجزای حرام در سطح بازار با افراد خاطی برخورد و به مراجع ذی صلاح معرفی می شوند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی اظهارکرد: متاسفانه ایران دارای یک برند و نشان نبود و با تلاش های صورت گرفته و با سازمان استاندارد به توافق رسیدیم که به صورت مشترک کاری انجام داده و برند استاندارد حلال را به عنوان تنها برند مجاز ایران عرضه کنیم و تلاش های زیادی در این زمینه انجام شد.

وی تصریح کرد: تاکنون برند حلال به 20 استان در کشور اعطا شده که امیدواریم در آینده تمامی محصولاتی که در کشور تولید می شود تحت همین برند حلال عرضه شود چرا که این باعث اطمینان مردم می شود.

حجت الاسلام کلانتری با بیان اینکه در آینده تمام محصولات را تحت برند حلال عرضه خواهیم کرد افزود:حضور ایران در بازار صادراتی محصولات با برند حلال در جهان و در دست گرفتن این بازار بسیار حائز اهمیت و پر سود خواهد بود و در زمینه اقتصاد مقاومتی و رفع بیکاری می تواند قدم های موثری بردارد.

انتهای پیام/س

تمام محموله های گوشتی با نظارت ناظران شرعی رصد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.