رئیس پلیس فتا استان سمنان از کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به پلیس فتا این استان از ابتدای سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان در جلسه شورای اداری این نهاد گفت : عدم آگاهی و اطلاعات کافی از موارد امنیتی در فضای سایبری از سوی کاربران زمینه سوءاستفاده برخی از افراد را فراهم می‌کند.

 

وی با بیان اینکه 92 درصد از پرونده‌هایی که از ابتدای سال به پلیس فتا استان سمنان وارد شد کشف‌شده است افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاهی بخشی به کاربران فضای مجازی در دستور کار است.

 

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به اینکه برداشت غیرمجاز، کلاه‌برداری اینترنتی و مزاحمت اینترنتی از اولویت‌های جرائم در این مدت به ترتیب فراوانی است تصریح کرد: 71 درصد متهمانی که به دستگاه قضایی معرفی‌شده‌اند را مردان و 29 درصد از آن زنان هستند.

 

وی با بیان اینکه میانگین سن متهمان این حوزه بین جوانان 17 تا 25 سال است تصریح کرد: بالغ‌بر 45 درصد از متهمان جرائم اینترنتی دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی در درجات عالی بودند و این مهم حاکی از رخنه کردن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در قشر جوان جامعه است.

 

صادقی با تأکید بر لزوم رعایت و آموزش موارد امنیتی برای مقابله و پیشگیری از جرائم اینترنتی بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش جرائم در فضای مجازی به‌ویژه سیستم‌های اینترنتی بانکداری‌ها بودیم و رفع و رسیدگی به این مهم ر اولویت پلیس فتا استان سمنان است.

 

وی اضافه کرد: کاربران اینترنتی در صورت لزوم برای خرید اینترنتی از سایت‌های معتبری که نشان اعتماد را از سوی پلیس فتا دارند انجام دهند و در صورت مشاهده سایت‌های قیر قانونی به‌سرعت این مسئله را به پلیس فتا گزارش کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به برخی موارد امنیتی گفت : سایت‌های مورد تأیید و دارای مجوز از پیشوند https برخوردار هستند و کاربران فضای مجازی می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

 

انتهای پیام / ه

 

جزئیات شورای اداری پلیس فتا استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.