برانکو: از لیگ قهرمانان آسیا با افتخار خداحافظی کردیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در لیگ قهرمانان آسیا مشکلات زیادی داشتیم اما با افتخار از این رقابت ها خداحافظی کردیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، برانکو درباره حذف تیمش از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به بازیکنانم بابت نتایج و بازی‌های خوبشان در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر تبریک می‌گویم. بعد از قهرمانی لیگ برتر توانستیم در سوپر جام قهرمان شویم و اکنون در جدول رده بندی با یک بازی کمتر دوم هستیم.

مشکلات زیادی از نظر داوری داشتیم

او اضافه کرد: نتایج خوبی داشتیم و تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفتیم. به بازیکنانم به دلیل ارائه بازی خوب افتخار می کنم. به هر حال خیلی سخت است که بعد از یک نتیجه سنگین بتوانید چنین دیداری را نمایش دهید. آنها نشان دادند حس قهرمانی دارند و برای باشگاه، مردم و کشور خودشان جنگیدند. با افتخار از لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کردیم. در آسیا مشکلات زیادی داشتیم. تمام بازی‌های خودمان را در بیرون از خانه برگزار کردیم. مشکلات زیادی از نظر داوری داشتیم. مقابل الریان به ناحق گل خوردیم. در بازی دوم با الاهلی که خیلی بهتر بودیم و پنالتی روی علیپور را نگرفتند.

سرمربی پرسولیس گفت: در بازی قبل هم به اشتباه پنالتی نگرفتند. اگر عادلانه قضاوت می کردند سه گل به نفع ما گرفته می شد. تا دقیقه آخر به دنبال گل بودیم. نشان دادیم با استحقاق به نیمه نهایی آمدیم. فقط کم تجربه بودیم که به فینال نرفتیم.

برانکو درباره اصرار بیش از اندازه به استفاده از ربیع خواه، بیرانوند در بازی‌های اخیر اظهار کرد: دوست دارم که برای این‌ها دلیل و مدرک بیاورید. دیروز بیرانوند بد بازی کرد؟طبیعی است که هر بازیکنی تا حدی ضعف دارد. دیروز ربیع خواه خیلی خوب بود. چه کسی بهتر از او بود؟ در خط هافبک کسی بهتر از او بود؟ او و کمال بی ایراد بودند. ربیع‌خواه مقابل الاهلی بهترین بازیکن میدان بود. چرا همه روی او تمرکز کردند؟ چرا بازیکنان دیگر را نمی‌بینند؟ اگر بازیکنان دیگر بد بازی کردند چر ا آنها را یادآوری نمی‌کنند. چون بعضی‌ها هوادار بازیکنان دیگر هستند و به آنها نمی پردازند. من خودم بازیکنان را می بینم و اگر ربیع خواه هم یک روز بد باشد نیمکت نشین می‌شود.

فوتبال واقعی پلی استیشن نیست 

او درباره خارج کردن مسلمان به دلیل آماده نبودن و اینکه نوراللهی می‌توانست زودتر به بازی بیاید گفت: نوراللهی یک سال بازی نکرده و بازی اخیر هم بعد از یک سال دومین بازی او محسوب می‌شود. فوتبال واقعی پلی‌استیشن نیست. تا او به شرایط ایده‌آل برسد زمان می‌برد. تکرار می‌کنم که کامیابی‌نیا و ربیع‌خواه خوب بودند. آیا ما بهتر از الهلال نبودیم؟  مقابل استقلال خوزستان هم ربیع خواه ضعیف نبود. در بازی رفت با الهلال مانند کل تیم مان بد بود. کل تیم ما خوب نبود که قابل درک هم بود چون مشکلات زیادی داشتیم.

بازیکن خوب را در ایران نابود می کنند 

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود ربیع خواه تاثیرگذاری واقعی را در خط هافبک ندارد تاکید کرد: ما انجام بازی با توپ‌های بلند را ممنوع کردیم و پاسکاری می‌کنیم. بازیکن های هجومی حریف را پوشش می دهند. او یک شرایط مساوی بین خط دفاع و حمله ایجاد می کند. چون سایت‌ها موجی را علیه بیرانوند و ربیع خواه راه انداخته‌اند و چون بازیکنان مدنظر آنها نیستند، این بازیکنان را مطرح می‌کنند. نوراللهی هم چند وقتی است بازی نکرده اما تلاش می‌کنیم مشکل او را حل کنیم. نمی‌دانم چرا بازیکنی را که خوب بازی می‌کند، نابود می‌کنند.

من منطقی و ورزشی صحبت می کنم 

او درباره اینکه آیا وعده قهرمانی در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را می‌دهد؟ گفت: امسال گفته بودیم که در لیگ قهرمانان تا آخر می‌رویم و به طور عملی هم تا مراحل پایانی آمدیم اما متاسفانه در مهم ترین بازی بیشترین مشکلات را داشتیم. بایرن هم با گواردیولا تا نیمه نهایی نیامد. هر کسی که به نیمه نهایی صعود می‌کند موفقیت بزرگی را به دست آورده است. می‌توانم بگویم که به سیاره زحل می‌روم اما سعی می‌کنم منطقی و ورزشی صحبت کنم. دنبال بازی با استاندارد بالا هستم و تلاش می‌کنیم بازی با کیفیتی را انجام دهیم.

برانکو درباره تمدید قراردادش با باشگاه پرسپولیس گفت: این  مسئله به توافق من و باشگاه مربوط می شود.


او درباره افزایش کیفیت این تیم در طول فصول گذشته و رساندن تیمش به نیمه نهایی لیگ قهرمانان و کسب تجربه و اینکه اگر او نباشد، چه اتفاقی برای این تیم می افتد، بیان کرد: باشگاه از همه چیز مهم‌تر است. پرسپولیس همیشه پرسپولیس است. بازیکنان و مربیان تغییر می‌کنند اما هیچ فردی از باشگاه مهم تر نیست.

دالیچ برای مذاکره با استقلال به ایران نیامد 


برانکو  درباره انتخاب زلاتکو دالیچ به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی در حالی که برای مذاکره با استقلال به تهران آمده بود اظهار کرد: دالیچ هیچ وقت برای صحبت با استقلال به تهران نیامد. به او زنگ زده بودند اما او گفت نمی آید. من مرتب با او در تماس هستم.


سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا دالیچ برای مذاکره با استقلال با او هم مشورت کرد گفت: او بلافاصله جواب رد داد چون برنامه های دیگری داشت. نظر من را هم نپرسید. پیشنهاد امارات، عربستان و قطر را رد کرد چون برنامه دیگری داشت و  در حال حاضر سرمربی تیم ملی است. او نتایج لیگ ایران را پیگیری می کند و بازی های ما را می بیند.

برانکو درباره ارتباطش با دالیچ گفت: او دوست خانوادگی من است و خانه ما ۵۰۰ متر با هم فاصله دارد. طبیعی است که اگر به استقلال می‌آمد با تمام قدرت سعی می کردیم همدیگر را ببریم. همانطور که من در الاتفاق و او در الفیصل بود و با هم تقابل داشتیم. کرانچار هم دوست من است. ما ۵۰ سال است که همدیگر را می شناسیم. فکر می کنید من دست رد به سینه کرانچار بزنم؟ در بازی اخیر، او برای تیمش و من برای تیم خودم می لرزیدیم. بعد هم همدیگر را بغل و روبوسی کردیم.

من هیچ وقت درخواست مجیدی را رد نکردم 

او درباره دیدار با فرهاد مجیدی در فرودگاه و شوخی کردن با او با این مضمون که چون استقلالی هستی با تو عکس نمی‌گیرم گفت: من ورزشکار هستم. دوست‌های ورزشی زیادی در ایران و باشگاه های دیگر دارم. من به عنوان سرمربی با همه تیم‌ها در تماس بودم. مرحوم پورحیدری، پروین، جلالی و خیلی از مربیان را می شناختم و با آن‌ها در ارتباط بودم. افتخار می‌کنم که بازیکنانی مثل باقری و مجیدی شاگرد من بودند و اکنون به سمت مربیگری می‌روند. مجیدی دوست دارد دانش خود را قبل از هر چیزی افزایش دهد.شوخی با دوستان و مربیان زیباترین اتفاق است که بین ما وجود دارد. فکر نمی‌کنم درست باشد که من بازیکن سابق خودم را رد کنم.

من از تیم ملی کرواسی پیشنهاد داشتم 

او درباره اینکه کرانچار عنوان کرده برانکو بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی کرواسی است، اظهار کرد: بله من از تیم ملی کرواسی پیشنهاد داشتم اما با پرسپولیس قرارداد دارم و حرفه ای هستم. این دیدگاه کرانچار است. من تنها مربی کروات هستم که در سه کشور قهرمان شدم و  تیم ملی ایران را به جام جهانی بردم. بیشترین تجربه را دارم. هفت سال در تیم ملی کرواسی بودم و بیشترین موفقیت را کسب کردم. پنج سال هم در تیم ملی ایران بودم. طبیعی است که این اتفاق می‌تواند یک راه حل منطقی برای تیم ملی کرواسی باشد. کرانچار یک مربی صادق است و هر کدام اهداف خاص خودمان را داریم. اکنون سرمربی تیم ملی دوست من دالیچ است اما نمی‌دانیم در دو بازی پلی‌آف جام جهانی چه اتفاقی می‌افتد. امروز هم با او صحبت کردم و او درباره وضعیت تیمش و انتخاب دستیارانش گفت.


برانکو در پایان  درباره اظهارنظر سعید فتاحی درباره تعیین برنامه پرسپولیس در لیگ برتر بعد از بعد از مشخص شدن برنامه تیم ملی و اینکه آیا این شرایط او را کلافه نکرده است، خاطر نشان کرد: نمی دانم چطور برنامه ریزی می‌کنند اما در حیطه اختیارات من نیست. تیم ملی برنامه خود را دارد. نمی‌دانم چه زمانی بازی‌های معوقه ما را برگزار می‌کنند. دو روز بعد از بازی تیم ملی برابر  استقلال خوزستان برگزار شد. اگر چه که نباید این بازی را در این فاصله برگزار می کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راضیه عسلی نژاد
۱۱:۱۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
بعله تو از کراواسی پیشنهاد داشتی با سر می رفتی
Iran (Islamic Republic of)
راضیه عسلی نژاد
۱۱:۱۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
بعله تو از کراواسی پیشنهاد داشتی با سر می رفتی