فعالیت تنها یک متخصص روانشناس در ولایت بادغیس

علیرغم اینکه شمار بیماران روانی در ولایت بادغیس زیاد گزارش شده است اما در این ولایت، تنها یک متخصص روانشناس فعالیت می کند.

فعالیت تنها یک متخصص روان شناس در ولایت بادعیسبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علیرغم اینکه شمار بیماران روانی در ولایت بادغیس زیاد گزارش شده است اما در این ولایت، تنها یک متخصص روانشناس فعالیت می کند.

تنها مرکز درمان بیماران روانی در منطقه شیدایی این ولایت موقعیت دارد و روزانه‌ بیماران از ولایت‌های غرب کشور جهت درمان و مشاوره به این مرکز مراجعه می‌کنند.

«عبدالفتاح نجم»، مسئول مرکز درمانی بیماران روانی در غرب افغانستان گفت: به دلیل نبود بودجه و امکانات، تنها یک متخصص روانشناس در ولایت بادغیس مصروف فعالیت می‌باشد.

آقای نجم از حکومت و نهادهای کمک رسان می‌خواهد که در بخش تداوی بیماران روانی در ولایت بادغیس گام‌های عملی بردارند.

از سوی دیگر، متخصصان روانی، ولایت بادغیس را از جمله ولایت‌های می‌شمارند که شمار بیماران روانی در این ولایت زیاد می‌باشد.

«خلیل موحد»، روان درمان گفت که با توجه به افزایش درگیری‌های مسلحانه، خشونت علیه زنان،  مشکلات اقتصادی و اجتماعی شماران بیماران روانی در ولایت بادغیس زیاد می‌باشد.

با این وجود، مشاوران روان درمانی، از حکومت و نهادهای کمک رسان در بخش صحت روانی می‌خواهند که در راستای آگاهی‌دهی و مشوره‌دهی به بیماران روانی تلاش جدی کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار