دو سال تا چهار خطه شدن جاده هراز

عملیات اجرایی ۴۸ کیلومتر باقیمانده طرح چهار خطه کردن هراز در مازندران تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات راه سازی در بازدید از جاده هراز گفت: با بهره برداری پروژه چهارخطه کردن بایجان تا آمل به طول ۷ و نیم کیلومتر در آینده نزدیک مشکل ترافیک محدوده پل چلاو در محور هراز برطرف خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه کل محور هراز در محدوده استان مازندران ۱۰۱ کیلومتر است، افزود: برنامه این وزارت خانه چهار خطه کردن سرتاسر محور هراز است و در آینده‌ای نزدیک، این محور به صورت بزرگراه عمل خواهد کرد تا مردم راحت‌تر و ایمن‌تر مسافرت کنند.


خیرالله خادمی گفت: پیشرفت فیزیکی چهارخطه کردن محور هراز ۵۲ درصد است که از ۱۰۱ کیلومتر این محوردر مازندران ۵۳ کیلومتر تونل، پل و دیواره بلند است که با شمع کوبی قابل اجراست.


معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات راه سازی در این محور را بسیار دشوار، سخت و هزینه بر دانست و افزود: مشکلی در اجرا نداریم پیمانکاران با تمام توان در حال کار هستند تا عملیات اجرایی ۴۸ کیلومتر باقیمانده پروژه چهار خطه کردن هراز در مازندران دو سال آینده به بهره برداری برسد.


خادمی طلب پیمانکاران پروژه هراز را ۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طلب پیمانکاران از محل اسناد خزانه اسلامی تا پایان سال پرداخت خواهد شد.


خادمی با اشاره به اینکه ۵۵ کیلومتر از محدوده این محور دراستان تهران است و مشکل این محور بایستی از ابتدا تا انتها بایستی برطرف شود، افزود: ورودی استان تهران از عوارضی پردیس شروع می‌شود که در این محدوده گردنه‌های برف گیر و حادثه خیز زیادی داریم که نیازمند برطرف شدن است تا بتوانیم محوری ایمن داشته باشیم.


وی ادامه داد: در محدوده استان تهران ۲۴ کیلومتر پل و تونل طراحی شده است که با اجرای آن طول ۵۵ کیلو متر مسیر به ۲۴ و نیم کاهش پیدا می‌کند و با اجرای آن تمام محدوده‌های حادثه خیز رفع می‌شود.


انتهای پیام/ع


چهار خطه شدن جاده هراز تا دوسال آینده تکمیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار