معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: در برنامه ششم تکالیف مشخص برای بهبود وضعیت بانوان و خانواده داریم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان امروز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با بانوان فرهیخته فارس اظهار کرد: در دولت دوازدهم موضوع ارتقاع و بهبود وضعیت زنان و ارتقاع خانواده را با مشارکت همه دستگاه ها مد نظر قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم تکالیف مشخص برای بهبود وضعیت بانوان و خانواده داریم .

ابتکار بیان کرد: ماده ۱۰۱ در برنامه ششم اولویت است که در همه بخش ها باید یک نگاه متعادل داشته باشیم و در تمامی حوزه های موجود در کشور فرصت های برابر ایجاد کنیم .

معاون رئیس جمهور ادامه داد: برای رسیدن به این مهم آمار بر اساس تفکیک جنسی لازم است که دلایل مشکلات موجود باید مشخص شود تا بتوانیم راهکار مناسب ایجاد کنیم.

وی گفت: موضوع حضور زنان در سیاست گذاری در مقایسه با گذشته بهتر است و مصوب شده که ۳۰ درصد پست مدیریتی باید در اختیار بانوان باشد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: یقین داریم که سلامت نفس و تلاش بانوان باعث ایجاد تعادل بیشتر و پیشرفت خواهد شد و این مهم ابلاغ شده است.

ابتکار ادامه داد: امیدوارم این روند و توجه ویژه به بانوان در انتخابات مجلس آینده نتیجه دهد و شاهد سهم بیشتر بانوان باشیم.

وی افزود: داشتن سهم بیشتر از اعتبارات مد نظر و مورد تاکید بوده است به خصوص بانوان خود اشتغال و سرپرست خانوار باید بیشتر مورد توجه باشند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: مهمترین مولفه این کشور و جامعه سالم داشتن انسان های سالم است بنابر این باید توجه ویژه به مدارس و دانشگاه شود بنابر این موضوع ۳۰ درصد اشتغال بانوان باید در این ۲ بخش مد نظر قرار داده شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حال پیگیری برای اختصاص یک و نیم میلیون دلار از صندوق توسعه ملی براى کمک به اشتغال زنان روستایی هستیم، اضافه کرد: آگاهی و توان‌افزایی زنان در جامعه باید افزایش یابد.

ابتکار ادامه داد: باید انسان آزاد با انتخاب درست و خارج از هرگونه خشم تربیت شود که راه حل این مهم نیر عزت نفس است.

انتهای پیام/ن

صحبت های معاون رئیس جمهور در نشست هم اندیشی با بانوان فرهیخته فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار