معاون بهداشت وزارت بهداشت ؛

استان کرمانشاه، به یک نگاه ویژه در تامین زیر ساخت هانیاز دارد

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: استان های غرب کشور چه در ۸ سال دفاع مقدس و دفاع از کیان دین و میهن و چه اکنون که میزبان زائران ابا عبدالله الحسین (ع) هستند حق بزرگی بر گردن کشور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت  در نشست هماهنگی برای تامین سلامت زائران اربعین در کرمانشاه با اشاره به رشادت های مردم استان در مقابل دشمن بعثی و تکرار سالیانه راهپیمایی پر شور اربعین به لزوم آماده سازی زیر ساخت های لازم برای این کار مستمر اشاره کرد و گفت: دولت  و وزارت بهداشت بر محرومیت زدایی تاکید ویژه دارد بنابراین در این مناطق در زمینه تامین زیر ساخت ، تجهیزات و نیروی انسانی شایسته است کار اساسی صورت بگیرد.

وی به لزوم آموزش نیروهای واکنش سریع ، کنترل آب آشامیدنی و مواد غذایی ، جمع آوری زباله ، سرویس های بهداشتی ، اسکان ، وضعیت بهداشت و درمان زائران و بیماری های واگیر مثل وبا و آنفلوآنزا بصورت ویژه اشاره کرد و تاکید کرد: علیرغم اینکه برای اولین بار است که تردد زائران از مرز خسروی انجام می گیرد وضعیت زیر ساخت ها مناسب است .

رییس ادامه داد:بزرگترین چالش موجود ساعت کار پایانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر می باشد که باعث می شود تعداد زیادی از زائران تا روز بعد در مرز توقف کرده و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشند.

وی گفت:از این رو استان کرمانشاه، به یک نگاه ویژه در تامین زیر ساخت ها نه فقط در حوزه بهداشت و درمان بلکه در تمامی زمینه ها نیاز دارد.

انتهای پیام/ز

وضعیت زیر ساخت ها برای تردد زائران از مرز خسروی  مناسب است

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.